Bor du i Storstockholm och har funderingar på att byta assistansbolag? Eller har du frågor om ansökan av personlig assistans i Stockholm och undrar vad du har rätt till? Vi träffar dig gärna och svarar på dina frågor
Hitta rätt personlig assistans i Stockholm
I Stockholm hjälper vi många människor med personlig assistans och här har vi också vår största kontor. Vi sitter i fina lokaler som är anpassade till alla, i Medborgarhuset på Medborgarplatsen i centrala Stockholm. Här arbetar omkring 30 medarbetare med våra kunder i Stockholm med omnejd, men också med löner, juridik och bemanning. Även vår ledningsgrupp sitter här.
Vi är ett familjeföretag
Assistans för dig är Sveriges största familjeföretag för personer som behöver personlig assistans. Allt började 2010 när grundaren Peter Wahlbäcks svärmor drabbades av en hjärntumör och blev beroende av hjälp. I dag har vi kontor runtom i hela Sverige och många nöjda kunder och anställda.
Vi har som mål att ge våra kunder den absolut bästa personliga assistansen! Det grundar sig i att våra anställda är engagerade i sitt jobb. Och att vi är både tillgängliga och lyhörda för våra kunders behov och ger alltid ett personligt bemötande. Det kräver också en bred och djupgående kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi bygger ett tryggt och hållbart företag – och ger våra kunder den assistans de behöver.
Lediga jobb som personlig assistent i Stockholm
Personlig assistent är inte ett vanligt jobb. Du blir en viktig och bestående del av människors liv. Din arbetsplats är någon annans hem – någon annans liv. Självklart passar det inte alla, men vi som valt att bli personliga assistenter har svårt att tro att den glädje och betydelse vi känner på väg till jobbet går att hitta någon annanstans. Vissa dagar är jobbigare än andra, det ska vi inte sticka under stol med. Det är inte alltid lätt att förstå hur en annan människa tänker.
Nyckeln för en god relation är kommunikation, och när den fungerar får du möjligheten att se världen genom en annan människas ögon. Det är de stunderna som föder engagemang och skapar ett band mellan två människor. Band du för alltid bär med dig i livet.
Bor du i närheten och vill jobba med personlig assistans i Stockholm eller Storstockholm? Klicka på länken till lediga jobb så hittar du alla våra lediga tjänster. Vi är alltid intresserade av att hitta bra och hängivna personliga assistenter till våra kunder. Välkommen med din ansökan!
Assistans för dig Stockholm
Personal

Peter Wahlbäck / VD och grundare
Som VD arbetar Peter med övergripande frågor i företaget och är på ett eller annat sätt involverad i det mesta som rör Assistans för dig. I grunden är Peter utbildad jurist och civilekonom och startade Assistans för dig 2010 när hans svärmor efter en tids sjukdom fick behov av personlig assistans.

Franz Myrman / Verksamhetschef
Franz kom till Assistans för dig 2011 och har sedan dess varit med och byggt upp verksamheten, genom utveckling av företagets kvalitetsledningssystem samt rekrytering av rätt personal. Franz fungerar som stödfunktion för såväl kunder, som för företagets olika personalgrupper.

Marika Lindblom / Chefsjurist och kvalitetsansvarig
Vår chefsjurist heter Marika Lindblom. Hon arbetar som kunskaps- och personalstöd till våra jurister samt som juridiskt stöd till organisationen som helhet. Hon är dessutom särskilt inblandad i allt som rör social dokumentation och lex Sarah.

Siri Wahlbäck / (föräldraledig)
Siri är utbildad jurist och civilekonom och har även en masterexamen i juridik. Siri arbetar främst med utvecklingsfrågor inom Assistans för dig och det var hennes mors behov av personlig assistans som blev startskottet för Assistans för dig år 2010.

Johanna Vennberg Swärd / Utbildningsansvarig
Johanna är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat inom restaurangbranschen. Hon har även under ett antal år arbetat som personlig assistent och elevassistent.

Felicia Lundgren / Jurist
Felicia arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Felicia är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

Martin Romanov / Jurist
Martin arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Martin är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

Anna Brandt / Jurist
Anna arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Anna är utbildad jurist och har arbetat som biståndshandläggare på kommunen.

Nassrin Abdulkarim / Jurist
Nassrin arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans, såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Nassrin är utbildad jurist och har tidigare arbetat som försäkringsutredare och familjerättsjurist.

Dinah Backlund / Regionchef (föräldraledig)
Dinah är utbildad socionom och har tidigare arbetat med myndighetsutövning samt som ansvarig för sociala insatser inom kommunal förvaltning. Dinah har varit med och startat upp Assistans för dig i Sundsvall och Umeå.

Joel Friberg / Regionchef
Joel är utbildad beteendevetare och har tidigare arbetat på särskilda boenden inom Eskilstuna kommun, där han bland annat var med och startade upp ett nytt boende.

Sara Ternedal / Regionchef
Sara är utbildad beteendevetare med inriktning mot pedagogik och har praktisk erfarenhet av att tidigare ha arbetat både på gruppbostad med autisminriktning samt inom socialpsykiatrin.

Deniz Fryksell / Kunskapsstöd
Deniz har tidigare bland annat arbetat inom service och försäljning och som krönikör för en dagstidning. Deniz är även engagerad volontärt i arbete med självmordsprevention. På fritiden tycker hon om att träna, framförallt styrketräning och boxning.

Linnea Marquez Norrthon / Kund- och personalansvarig
Linnéa är utbildad beteendevetare och har tidigare arbetat som personlig assistent, inom kriminalvården och som säljare. Hon har även volontärarbetat inom en kvinnojour samt i Colombia på ett barnhem. Linnéa talar flytande spanska.

Pernilla Andersson / Kund- och personalansvarig
Pernilla är utbildad samhällsanalytiker med inriktning mot organisering med en examen som beteendevetare och hon är även utbildad inom projektledning. Pernilla har tidigare arbetat som biträdande verksamhetschef inom vård och stöd samt som tågvärd på SJ.

Carl Olsson / Kund- och personalansvarig
Carl är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat inom flera andra servicerelaterade yrken såsom habiliteringsassistent, restaurangansvarig och som skidlärare.

Stina Karlsson / Kund- och personalansvarig
Stina har en kandidatexamen inom pedagogik och har även studerat socialantropologi och socialt arbete. Hon har tidigare bott i Norge och arbetade där på förskola. Stina är uppvuxen i Trollhättan och har varit tränare i stadens bordtennisklubb.

Zishan Ahmad / Kund- och personalansvarig
Zishan har mångårig erfarenhet av att jobba som personlig assistent men också som säljare och inom verksamhetsutveckling. Zishan är trillingpappan som är van vid att ha många bollar i luften, och är dessutom en fena på teckenspråk.

Mikias Arzelibanos / Kund- och personalansvarig
Mikias är utbildad beteendevetare och har bland annat arbetat som handledare på ett stödboende, samt som lärarassistent. På fritiden umgås Mikias gärna med vänner eller spelar fotboll. Utöver svenska och engelska talar Mikias även tigrinska.

Samira Kraft / Kund- och personalansvarig
Samira är utbildad personalvetare och har under flera år arbetat som kund- och personalansvarig på ett hemtjänstföretag. På fritiden tycker Samira om att umgås med vänner, familj och resa.

Isaac Wambi / Kund- och personalansvarig
Isaac har tidigare drivit eget konsultbolag inom IT där han bland annat ansvarat för rekrytering och haft personalansvar. Isaac tycker om att träna och driver även en egen fotbollspodd på sin fritid.

Marcus Mustelin / Teamchef
Marcus är utbildad beteendevetare med inriktning pedagogik. Därtill har han arbetat i många år som väktare innan han kom till Assistans för dig.

Julia Eriksson / Kund- och personalansvarig
Julia är utbildad personlig tränare med inriktning psykologi. Hon har dessutom såväl en ortorexiutbildning som en reseledarutbildning. Hon har jobbat många år som personlig assistent, samt inom andra servicebetonade yrken.

Elnaz Zeighami / Kund- och personalansvarig
Elnaz har läst ambulans- och sjukvårdsprogrammet och har arbetat både som personlig assistent och som undersköterska. Elnaz har efter det arbetat som gruppchef, bland annat på vård- och omsorgsboende och hon kommer senast från en tjänst som personlig handläggare på Försäkringskassan. Elnaz talar utöver svenska och engelska även kurdiska och persiska.

Jenna Niskala / Kund- och personalansvarig
Jenna är utbildad personalvetare och har tidigare erfarenhet inom detaljhandeln och kundtjänst, men hon har också erfarenhet inom personlig assistans.

Merxas Mahmod / Kund- och personalansvarig
Merxas har lång erfarenhet av att ha arbetat inom service. Han har tidigare arbetat som behandlingsassistent på boende samt de senaste åren som väktare. Utöver svenska och engelska pratar han även turkiska och kurdiska. På sin fritid umgås Merxas gärna med familj och vänner samt tränar regelbundet.

Isa Castenberg / Kund- och personalansvarig
Isa är beteendevetare och har tidigare bland annat arbetat med kundservice samt service inom andra branscher. På fritiden umgås Isa gärna med sina vänner eller tränar.

Fanny Isberg / Kund- och personalansvarig
Fanny är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat flera år inom vården som vårdbiträde och boendestödjare. Under sin studietid har hon engagerat sig i olika projekt. På sin fritid tycker Fanny om att spela fotboll, umgås med familj och vänner samt att laga mat.

Hanna Eriksson / Kund- och personalansvarig
Hanna har en kandidatexamen i psykologi och har tidigare arbetat som au pair, förskolepedagog och senast som butiksmedarbetare. På sin fritid gillar Hanna att laga mat, umgås med vänner och att resa.

Susanne Perlman / Kund- och personalansvarig
Susanne är utbildad undersköterska och har tidigare arbetat inom vården. De senaste 15 åren har Susanne huvudsakligen arbetat med administrativt arbete i rollen som personalassistent och har god erfarenhet av bland annat rekrytering och bemanning.

Valentina Mahmod / Kund- och personalansvarig
Valentina är utbildad inom personalvetenskap och har god erfarenhet av ledarskap från tidigare yrken som bland annat HR-chef samt rekryterare/konsultchef. Valentina har även arbetat som vårdbiträde med bland annat patientdokumentation. Valentina talar flytande kurdiska och har ett stort intresse för resor, dans och musik.

Gabriella Waldenström / Kund- och personalansvarig
Gabriella, som helst kallas Gabbi, har en bakgrund som bla receptionist, ridinstruktör, ledsagare och personlig assistent. Gabbi är också initiativtagare till projektet ”Fuck ALS” som hon drev ideellt på sin fritid då en nära anhörig drabbats.

Nathalie Monfared / Kund- och personalansvarig
Nathalie har en kandidatexamen i sociologi från USA, och har innan dess arbetat bl.a. som receptionist på svenska ambassaden i Teheran och som teamledare på Migrationsverket.

Hanna Ternedal / Löneansvarig
Hanna arbetar med lön och administration. Hon har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken, bland annat som eventkoordinator på en av Sveriges största hotellkedjor.

Emilia Forslund / Löneadministratör
Emilia är utbildad löneadministratör och har tidigare arbetat inom flera serviceyrken så som receptionist, butikssäljare och kassabiträde. På sin fritid tycker Emilia om att umgås med familjen, spela padel och resa.

Justyna Langowska / Rekryterare
Justyna är bland annat utbildad lärare, samt har utbildning inom administration. Hon har arbetat många år inom barnomsorgen, dels med samordning, rekrytering och bemanning, men också i den pedagogiska verksamheten. Justyna talar flytande polska.

Diba Ohlsson / Bemanningschef
Diba har lång erfarenhet av att jobba som personlig assistent, samt med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har erfarenhet från butik och serviceyrken. Diba är idag chef över Assistans för digs bemanningsjour.

Johanna Petersen / Bemanningsassistent
Johanna kommer senast från detaljhandeln där hon varit butikschef under lång tid, med allt vad det innebär beträffande personalansvar, administration, bemanning mm.

Elin Waak / Bemanningsassistent
Elin arbetar som bemanningsassistent vid behov, parallellt med att hon är konstnär. Hon har en utbildning inom communication design och har även tidigare arbetat med grafisk design.

Saya Kuwae / Bemanningsassistent
Saya har arbetat som bemanningsassistent hos Assistans för dig sedan 2013. Ett tag jobbade hon heltid, men nu arbetar hon vid behov parallellt med studier på universitetet.

Sara Kingstedt / Bemanningsassistent
Sara har tidigare arbetat som personlig assistent, samt inom flera andra serviceyrken.

Vendela Persson / Bemanningsassistent
Vendela arbetar som Bemanningsassistent vid behov, parallellt med studier på universitetet. Hon har tidigare arbetat inom hemtjänsten, samt inom flera andra serviceyrken.

Pernilla Jareman / Bemanningsassistent
Pernilla har en bakgrund inom service och mångårig erfarenhet av att vara butikschef. Pernilla kommer ursprungligen från Karlskrona dit hon gärna styr kosan för avkoppling med familj och vänner.

Hanna Rasmussen / Bemanningsassistent
Hanna arbetar som bemanningsassistent vid behov, parallellt med en tjänst som pedagog på en skola. Hanna har även tidigare arbetat som personlig assistent.