headerImg

Vår personal

staff-image

Peter Wahlbäck / VD och grundare

Som VD arbetar Peter med övergripande frågor i företaget och är på ett eller annat sätt involverad i det mesta som rör Assistans för dig. I grunden är Peter utbildad jurist och civilekonom och startade Assistans för dig 2010 när hans svärmor efter en tids sjukdom fick behov av personlig assistans.

staff-image

Siri Wahlbäck / Kvalitetsansvarig

Siri är utbildad jurist och civilekonom och har även en masterexamen i juridik. Siri arbetar främst med utvecklings- och ledningsfrågor inom Assistans för dig och det var hennes mors behov av personlig assistans som blev startskottet för Assistans för dig år 2010.

staff-image

Franz Myrman / Verksamhetschef

Franz kom till Assistans för dig 2011 och har sedan dess varit med och byggt upp verksamheten, genom utveckling av företagets kvalitetsledningssystem samt rekrytering av rätt personal. Franz fungerar som stödfunktion för såväl kunder, som för företagets olika personalgrupper.

Välj stad
staff-image

Karin Brange / Regionchef

Karin är utbildad socionom och har tidigare arbetat inom vården, på HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn, samt med personer med Aspergers syndrom. Karin var 2013 med och startade upp vårt kontor i Lund och är numera regionchef för våra kontor i Lund, Malmö, Halmstad, Göteborg och Växjö.

staff-image

Emma Wernebjer Cervinus / Kund- och personalansvarig

Emma är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat både med administration på sjukhus och inom olika serviceyrken, bland annat som butikschef. Emma är den av våra kollegor i Göteborg som arbetat längst i företaget.

staff-image

Marcus Jildenstål / Kund- och personalansvarig

Marcus är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med kund- och servicearbete inom andra branscher. Marcus har även varit tennistränare och är uppvuxen i Örebro.

staff-image

Elisabeth Hallberg / (föräldraledig)

Elisabeth har en kandidatexamen i socialt arbete med inriktning på organisation och ledarskap och har tidigare arbetat som bland annat arbetsledare inom personlig assistans samt som vårdbiträde. Elisabeth har även arbetat som konditor.

staff-image

Angelica Lund / Kund- och personalansvarig

Angelica är utbildad beteendevetare med psykologiinriktning och har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken och inom olika LSS-verksamheter. Angelica har bl a varit med och startat upp ett serviceboende för unga kvinnor. Hälsa och hållbarhet är frågor som Angelica brinner för.

staff-image

Jeanette Wiberg / Kund- och personalansvarig

Jeanette är utbildad beteendevetare och har även en magisterexamen i psykologi. Tidigare har hon arbetat inom kundtjänst och som kassaledare på en stormarknad men även som behandlingsassistent på ett stödboende samt inom äldreomsorgen. Jeanettes intressen är bl a golf och konståkning.

staff-image

Marika Lindblom / (föräldraledig Chefsjurist)

Som chefsjurist på Assistans för dig bistår Marika bland annat kunder med ansökan och överklagan om assistanstimmar. Hon är utbildad jurist och arbetade tidigare på en advokatbyrå. Marika har egen erfarenhet av personlig assistans inom familjen och har själv även arbetat som personlig assistent till en nära anhörig.

staff-image

Felicia Lundgren / Jurist

Felicia arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Felicia är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

staff-image

Martin Romanov / Jurist

Martin arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Martin är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

staff-image

Hanna Ternedal / Löneadministratör

Hanna arbetar med lön och administration. Hon har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken, bland annat som eventkoordinator på en av Sveriges största hotellkedjor.

staff-image

Jennie Argillander / Bemanningsassistent

Jennie har lång erfarenhet av att jobba med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har även arbetat som personlig assistent, samt inom andra serviceyrken.

staff-image

Diba Ohlsson / Bemanningsassistent med samordnaransvar

Diba har lång erfarenhet av att jobba som personlig assistent, samt med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har erfarenhet från butik och serviceyrken. Dibas roll är nu som samordnare för Assistans för digs växel samt bemanningsjour.

staff-image

Josefine Åberg / Bemanningsassistent

Josefine har lång erfarenhet av bemanning och kommer senast från en tjänst som teamleader på Danderyds Sjukhus. Hon kombinerar sitt arbete på Assistans för dig med studier till tandläkare.

staff-image

Saya Kuwae / Bemanningsassistent (vikarie)

Saya har arbetat som bemanningsassistent hos Assistans för dig sedan 2013. Ett tag jobbade hon heltid, men nu arbetar hon vid behov parallellt med studier på universitetet.

staff-image

Johanna Petersen / Bemanningsassistent

Johanna kommer senast från detaljhandeln där hon varit butikschef under lång tid, men allt vad det innebär beträffande personalansvar, administration, bemanning mm.

staff-image

Karin Sundin / Bemanningsassistent

Karin kombinerar sitt arbete på Assistans för dig med studier till tandläkare. Hon har jobbat inom LSS sedan 2010, främst som kontaktperson, men även som avlösare.