Vår personal

Peter Wahlbäck / VD och grundare
Som VD arbetar Peter med övergripande frågor i företaget och är på ett eller annat sätt involverad i det mesta som rör Assistans för dig. I grunden är Peter utbildad jurist och civilekonom och startade Assistans för dig 2010 när hans svärmor efter en tids sjukdom fick behov av personlig assistans.

Siri Wahlbäck / Kvalitetsansvarig
Siri är utbildad jurist och civilekonom och har även en masterexamen i juridik. Siri arbetar främst med utvecklings- och ledningsfrågor inom Assistans för dig och det var hennes mors behov av personlig assistans som blev startskottet för Assistans för dig år 2010.

Franz Myrman / Verksamhetschef
Franz kom till Assistans för dig 2011 och har sedan dess varit med och byggt upp verksamheten, genom utveckling av företagets kvalitetsledningssystem samt rekrytering av rätt personal. Franz fungerar som stödfunktion för såväl kunder, som för företagets olika personalgrupper.

Marika Lindblom / Chefsjurist
Vår chefsjurist heter Marika Lindblom. Hon arbetar som kunskaps- och personalstöd till våra jurister samt som juridiskt stöd till organisationen som helhet. Hon är dessutom särskilt inblandad i allt som rör social dokumentation och lex Sarah.

Kristin Persdotter / Regionchef
Kristin är utbildad personalvetare med inriktning på arbetsrätt och psykologi. Kristin har en bred yrkesbakgrund och har arbetat med bland annat rekrytering, rehabilitering till arbete, myndighetsutövning och coaching.

Emma Wernebjer Cervinus / Kontorsansvarig
Emma är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med administration på sjukhus och inom olika serviceyrken, bland annat som butikschef. Emma anställdes till vår verksamhet i Göteborg våren 2014.

Mikaela Blom / Kund- och personalansvarig
Mikaela har en kandidatexamen i beteendevetenskap med inriktning mot psykologi och har tidigare arbetat som handläggare på både Försäkringskassan och på Förvaltningsrätten. Mikaela bor i Kungsbacka med sin man och tycker mycket om att resa på sin fritid.

Marcus Jildenstål / Kund- och personalansvarig
Marcus är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med kund- och servicearbete inom andra branscher. Marcus har även varit tennistränare och är uppvuxen i Örebro.

Elisabeth Hallberg / Kund- och personalansvarig
Elisabeth har en kandidatexamen i socialt arbete med inriktning på organisation och ledarskap och har tidigare arbetat som bland annat arbetsledare inom personlig assistans samt som vårdbiträde. Elisabeth har även arbetat som konditor.

Angelica Lund / Kund- och personalansvarig
Angelica är utbildad beteendevetare med psykologiinriktning och har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken och inom olika LSS-verksamheter. Angelica har bl a varit med och startat upp ett serviceboende för unga kvinnor. Hälsa och hållbarhet är frågor som Angelica brinner för.

Jeanette Wiberg / Kund- och personalansvarig
Jeanette är utbildad beteendevetare och har även en magisterexamen i psykologi. Tidigare har hon arbetat inom kundtjänst och som kassaledare på en stormarknad men även som behandlingsassistent på ett stödboende samt inom äldreomsorgen. Jeanettes intressen är bl a golf och konståkning.

Pontus Pettersson / Kund- och personalansvarig
Pontus är utbildad undersköterska och har mångårig erfarenhet inom bl a psykiatrin, skyddade boenden samt kriminalvården. Innan Pontus började på Assistans för dig arbetade han som samordnare på en skola. Pontus har ett brinnande intresse för hälsa och idrott och har spelat både fotboll och ishockey.

Johanna Perätalo / Kund- och personalansvarig
Johanna är utbildad socionom och har tidigare arbetat med logistik på Volvo samt som cafébiträde. Johanna började sin anställning som Rekryteringsassistent i Lund, men arbetar sedan november 2020 som kund- och personalansvarig på vårt kontor i Göteborg.

Rebecca Heilert / Kund- och personalansvarig
Rebecca har utbildning inom Personal och Arbetsliv och är även utbildad undersköterska. Hon har arbetat många år inom hemtjänst och inom andra vårdverksamheter. Rebecca har arbetat som koordinator och konsultchef på ett bemanningsföretag, vilket innebär rekrytering, personalledning och service. Rebecca kommer från Karlskrona och tränar gärna på gym.

Lisen Karlström / Kund- och personalansvarig
Lisen har en utbildning inom Human Resources med inriktning psykologi. Hon har arbetat som personlig assistent samt inom andra serviceyrken. Lisen har även studerat en utbytestermin i Hong Kong, spelat fotboll under större delen av hennes liv och tycker om att laga mat.

Per Hörnqvist / Kund- och personalansvarig
Per är utbildad personalvetare och har arbetat i många år som personlig assistent. Han har därtill arbetat ett år inom andra yrken i Australien, samt studerat och undervisat i engelska språket under ett år i Hong Kong.

Frida Palmgren / Kund- och personalansvarig
Frida är utbildad personalvetare och hon har bland annat arbetat inom jobbmatchning och rekrytering. Frida är idrottsintresserad, går gärna på gym eller umgås med nära och kära.

Marika Lindblom / Chefsjurist
Vår chefsjurist heter Marika Lindblom. Hon arbetar som kunskaps- och personalstöd till våra jurister samt som juridiskt stöd till organisationen som helhet. Hon är dessutom särskilt inblandad i allt som rör social dokumentation och lex Sarah.

Felicia Lundgren / Jurist
Felicia arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Felicia är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

Martin Romanov / Jurist
Martin arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Martin är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

Filippa Carlsson / Jurist
Filippa arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Filippa är utbildad jurist och har tidigare arbetat som vårdbiträde och kriminalvårdare.

Anna Brandt / Jurist
Anna arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Anna är utbildad jurist och har arbetat som biståndshandläggare på kommunen.

Hanna Ternedal / Löneadministratör
Hanna arbetar med lön och administration. Hon har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken, bland annat som eventkoordinator på en av Sveriges största hotellkedjor.

Jennie Argillander / Bemanningsassistent
Jennie har lång erfarenhet av att jobba med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har även arbetat som personlig assistent, samt inom andra serviceyrken.

Diba Ohlsson / Bemanningschef
Diba har lång erfarenhet av att jobba som personlig assistent, samt med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har erfarenhet från butik och serviceyrken. Diba är idag chef över Assistans för digs bemanningsjour.

Saya Kuwae / Bemanningsassistent
Saya har arbetat som bemanningsassistent hos Assistans för dig sedan 2013. Ett tag jobbade hon heltid, men nu arbetar hon vid behov parallellt med studier på universitetet.

Johanna Petersen / Bemanningsassistent
Johanna kommer senast från detaljhandeln där hon varit butikschef under lång tid, med allt vad det innebär beträffande personalansvar, administration, bemanning mm.

Johanna Lindstrand / HR-ansvarig
Johanna har en masterexamen i personal- och arbetslivsfrågor vid Lunds universitet och har tidigare arbetat som kund- och personalansvarig på Assistans för dig. Numera arbetar Johanna som HR-ansvarig, vilket syftar till att stärka Assistans för dig som arbetsgivare för både personliga assistenter och kontorspersonal.

Sara Kingstedt / Bemanningsassistent
Sara har tidigare arbetat som personlig assistent, samt inom flera andra serviceyrken.

Vendela Persson / Bemanningsassistent
Vendela arbetar som Bemanningsassistent vid behov, parallellt med studier på universitetet. Hon har tidigare arbetat inom hemtjänsten, samt inom flera andra serviceyrken.

Justyna Langowska / Rekryteringsassistent
Justyna är bland annat utbildad lärare, samt har utbildning inom administration. Hon har arbetat många år inom barnomsorgen, dels med samordning, rekrytering och bemanning, men också i den pedagogiska verksamheten. Justyna talar flytande polska.

Elin Waak / Bemanningsassistent
Elin arbetar som bemanningsassistent vid behov, parallellt med att hon är konstnär. Hon har en utbildning inom communication design och har även tidigare arbetat med grafisk design.