headerImg

Personlig assistans i Varberg

Vi arbetar med personlig assistans i Varberg och kan hjälpa dig att ansöka om personlig assistans eller byta assistansbolag om du redan har personlig assistans. Se våra kontaktuppgifter längst ner på sidan.

Hitta rätt personlig assistans i Varberg

Vårt största kontor på Västkusten ligger i Göteborg där Karin är regionchef och Emma, Marcus, Jeanette, Elisabeth och Angelica är kund- och personalansvariga. Om du kontaktar oss kan någon av dem på kort varsel ta sig till dig i Varberg eller någon annan del av Halland för ett möte om personlig assistans. De kan svara på frågor om personlig assistans i Varberg och om hur vi kan anpassa din personliga assistans efter dina önskemål och förutsättningar. Våra jurister kan dessutom hjälpa dig med din ansökan om personlig assistans kostnadsfritt.

Du är förstås också välkommen att titta in på vårt kontor vid Järntorget i Göteborg, våra lokaler är handikappanpassade lokaler och tillgängliga för alla.

Lediga jobb som personlig assistent i Varberg

Vi är alltid intresserade av fler engagerade personliga assistenter till våra kunder i Varberg och övriga Halland. Har du funderat på att arbeta som personlig assistent?

Varje månad skickar vi ut ett nyhetsbrev där vi utser månadens personliga assistent som berättar om sitt jobb. En av dem är Niklas som arbetat med samma person i mer än 3,5 år. Han tycker det bästa med jobbet är att kunna gå hem och känna att han har gjort något bra för en annan person: ”Det är ett väldigt roligt jobb och samtidigt väldigt viktigt. Det är många som behöver assistenter och det är inte lätt att klara sig utan. Alla kanske inte tänker att det är ett viktigt jobb men det är det faktiskt”, säger han.
Här kan du läsa mer.

Vill du arbeta som personlig assistent i Varberg? Klicka på ”jobba hos oss” i menyn längst upp så hittar du alla våra lediga tjänster.

57.10652369999999,12.251071899999943

Assistans för dig Varberg

Magasinsgatan 18A, 411 18 Göteborg

Personal

staff-image

Emma Wernebjer Cervinus / Regionchef

Emma är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med administration på sjukhus och inom olika serviceyrken, bland annat som butikschef. Emma anställdes till vår verksamhet i Göteborg våren 2014 och är numera ansvarig för kontoret.

staff-image

Mikaela Blom / (föräldraledig)

Mikaela har en kandidatexamen i beteendevetenskap med inriktning mot psykologi och har tidigare arbetat som handläggare på både Försäkringskassan och på Förvaltningsrätten. Mikaela bor i Kungsbacka med sin man och tycker mycket om att resa på sin fritid.

staff-image

Marcus Jildenstål / Kund- och personalansvarig

Marcus är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med kund- och servicearbete inom andra branscher. Marcus har även varit tennistränare och är uppvuxen i Örebro.

staff-image

Elisabeth Hallberg / Kund- och personalansvarig

Elisabeth har en kandidatexamen i socialt arbete med inriktning på organisation och ledarskap och har tidigare arbetat som bland annat arbetsledare inom personlig assistans samt som vårdbiträde. Elisabeth har även arbetat som konditor.

staff-image

Andreas Johansson / Kund- och personalansvarig

Andreas är utbildad socionom och har arbetat som behandlingsassistent på ett stödboende för unga vuxna. Dessutom har han arbetat i många år inom försäljning. Andreas är intresserad av sport och musik och bor med sin familj utanför Göteborg. 

staff-image

Angelica Lund / (föräldraledig)

Angelica är utbildad beteendevetare med psykologiinriktning och har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken och inom olika LSS-verksamheter. Angelica har bl a varit med och startat upp ett serviceboende för unga kvinnor. Hälsa och hållbarhet är frågor som Angelica brinner för.

staff-image

Jeanette Wiberg / Kund- och personalansvarig

Jeanette är utbildad beteendevetare och har även en magisterexamen i psykologi. Tidigare har hon arbetat inom kundtjänst och som kassaledare på en stormarknad men även som behandlingsassistent på ett stödboende samt inom äldreomsorgen. Jeanettes intressen är bl a golf och konståkning.

staff-image

Pontus Pettersson / Kund- och personalansvarig

Pontus är utbildad undersköterska och har mångårig erfarenhet inom bl a psykiatrin, skyddade boenden samt kriminalvården. Innan Pontus började på Assistans för dig arbetade han som samordnare på en skola. Pontus har ett brinnande intresse för hälsa och idrott och har spelat både fotboll och ishockey.

staff-image

Rebecca Heilert / Kund- och personalansvarig

Rebecca har utbildning inom Personal och Arbetsliv och är även utbildad undersköterska. Hon har arbetat många år inom hemtjänst och inom andra vårdverksamheter. Rebecca har arbetat som koordinator och konsultchef på ett bemanningsföretag, vilket innebär rekrytering, personalledning och service. Rebecca kommer från Karlskrona och tränar gärna på gym.

staff-image

Lisen Karlström / Kund- och personalansvarig

Lisen har en utbildning inom Human Resources med inriktning psykologi. Hon har arbetat som personlig assistent samt inom andra serviceyrken. Lisen har även studerat en utbytestermin i Hong Kong, spelat fotboll under större delen av hennes liv och tycker om att laga mat.

staff-image

Linnea Frykman / Rekryteringsassistent (sommartjänst)

Linnea arbetar som rekryteringsassistent på Assistans för dig. Annars studerar hon till personalvetare och läser sista året på Högskolan Väst. Tidigare har hon arbetat som rekryteringsassistent, sjöspeditör och personlig assistent. Hon har även studerat utomlands i Australien och Skottland, då hon har ett stort intresse för språk och resor.