headerImg

Personlig assistans i Uddevalla

Bor du i Uddevalla och behöver personliga assistenter? Då har du kommit rätt. Assistans för dig erbjuder personlig assistans i Uddevalla.

Hitta rätt personlig assistans i Uddevalla

Från vårt kontor i Göteborg hjälper vi ett 50-tal kunder med personlig assistans, bland annat i Borås, Trollhättan, Kungsbacka och Uddevalla. Vi sitter i fina handikappanpassade lokaler som är tillgängliga för alla, på Järntorget mitt i Göteborg, cirka en timme från Uddevalla. Du är välkommen att besöka oss eller så träffas vi där det passar dig bättre.

Kontoret är ett av våra största och här arbetar Karin som regionchef och Emma, Marcus, Elisabeth, Angelica och Jeanette som kund- och personalansvariga. Hör av dig till dem om du har frågor om personlig assistans i Uddevalla, om du vill byta assistansföretag eller om du vill ha hjälp med att ansöka om personlig assistans. Vi kan berätta mer om hur vi kan anpassa din personliga assistans efter dina behov och önskemål. Dessutom erbjuder vi kostnadsfri juridisk hjälp i samband med din ansökningsprocess vad gäller personlig assistans.

Lediga jobb som personlig assistent i Uddevalla

Vi söker alltid fler duktiga och engagerade personliga assistenter till kunder i Uddevalla och på västkusten. Du kan läsa mer om hur det är att arbeta som personlig assistent i våra nyhetsbrev. En av våra personliga assistenter som har blivit intervjuade där är Ann-Sofie. Hon menar att det viktigaste som personlig assistent är att vara lyhörd och att våga: ”Om du jobbar under de förutsättningarna som jag gör, det vill säga dygnsvis och med fullständigt ansvar, då tror jag att det är jätteviktigt att man vågar ta för sig men samtidigt är lyhörd inför övrig familj”, säger hon.
Klicka här för att läsa mer.

Bor du i Uddevalla och vill jobba som personlig assistent? Klicka på jobba hos oss så hittar du alla våra lediga tjänster.

58.3498939,11.93683390000001

Assistans för dig Uddevalla

Första Långgatan 20, 413 28 Göteborg

Personal

staff-image

Emma Wernebjer Cervinus / Regionchef

Emma är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med administration på sjukhus och inom olika serviceyrken, bland annat som butikschef. Emma anställdes till vår verksamhet i Göteborg våren 2014 och är numera ansvarig för kontoret.

staff-image

Mikaela Blom / (föräldraledig)

Mikaela har en kandidatexamen i beteendevetenskap med inriktning mot psykologi och har tidigare arbetat som handläggare på både Försäkringskassan och på Förvaltningsrätten. Mikaela bor i Kungsbacka med sin man och tycker mycket om att resa på sin fritid.

staff-image

Marcus Jildenstål / Kund- och personalansvarig

Marcus är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med kund- och servicearbete inom andra branscher. Marcus har även varit tennistränare och är uppvuxen i Örebro.

staff-image

Elisabeth Hallberg / Kund- och personalansvarig

Elisabeth har en kandidatexamen i socialt arbete med inriktning på organisation och ledarskap och har tidigare arbetat som bland annat arbetsledare inom personlig assistans samt som vårdbiträde. Elisabeth har även arbetat som konditor.

staff-image

Andreas Johansson / Kund- och personalansvarig

Andreas är utbildad socionom och har arbetat som behandlingsassistent på ett stödboende för unga vuxna. Dessutom har han arbetat i många år inom försäljning. Andreas är intresserad av sport och musik och bor med sin familj utanför Göteborg. 

staff-image

Angelica Lund / (föräldraledig)

Angelica är utbildad beteendevetare med psykologiinriktning och har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken och inom olika LSS-verksamheter. Angelica har bl a varit med och startat upp ett serviceboende för unga kvinnor. Hälsa och hållbarhet är frågor som Angelica brinner för.

staff-image

Jeanette Wiberg / Kund- och personalansvarig

Jeanette är utbildad beteendevetare och har även en magisterexamen i psykologi. Tidigare har hon arbetat inom kundtjänst och som kassaledare på en stormarknad men även som behandlingsassistent på ett stödboende samt inom äldreomsorgen. Jeanettes intressen är bl a golf och konståkning.

staff-image

Pontus Pettersson / Kund- och personalansvarig

Pontus är utbildad undersköterska och har mångårig erfarenhet inom bl a psykiatrin, skyddade boenden samt kriminalvården. Innan Pontus började på Assistans för dig arbetade han som samordnare på en skola. Pontus har ett brinnande intresse för hälsa och idrott och har spelat både fotboll och ishockey.

staff-image

Rebecca Heilert / Kund- och personalansvarig

Rebecca har utbildning inom Personal och Arbetsliv och är även utbildad undersköterska. Hon har arbetat många år inom hemtjänst och inom andra vårdverksamheter. Rebecca har arbetat som koordinator och konsultchef på ett bemanningsföretag, vilket innebär rekrytering, personalledning och service. Rebecca kommer från Karlskrona och tränar gärna på gym.

staff-image

Lisen Karlström / Kund- och personalansvarig

Lisen har en utbildning inom Human Resources med inriktning psykologi. Hon har arbetat som personlig assistent samt inom andra serviceyrken. Lisen har även studerat en utbytestermin i Hong Kong, spelat fotboll under större delen av hennes liv och tycker om att laga mat.

staff-image

Linnea Frykman / Rekryteringsassistent (sommartjänst)

Linnea arbetar som rekryteringsassistent på Assistans för dig. Annars studerar hon till personalvetare och läser sista året på Högskolan Väst. Tidigare har hon arbetat som rekryteringsassistent, sjöspeditör och personlig assistent. Hon har även studerat utomlands i Australien och Skottland, då hon har ett stort intresse för språk och resor.