Behöver du personlig assistans i Trollhättan och undrar hur du gör när du ska ansöka? Kontakta oss så hjälper våra jurister dig. Om du redan har personlig assistans men vill att den ska bli bättre så är du också varmt välkommen att höra av dig. Vi träffar gärna dig.
Hitta rätt personlig assistans i Trollhättan
Assistans för dig har flera kunder med personlig assistans i Trollhättan och i dess närhet. Emma, Elisabeth, Marcus, Jeanette och Angelica är våra kund- och personalansvariga i Trollhättan. De sköter alla våra assistansuppdrag i Västra Götaland.
Bor du i Trollhättan och har frågor om hur vi kan förbättra din personliga assistans eller om du vill ha gratis hjälp av våra jurister så ska du kontakta oss. Vi träffar dig gärna där det passar dig bäst för ett personligt möte där vi kan diskutera hur vi arbetar och hur vi utför och planerar personlig assistans i samråd med dig. Vid ett möte träffar du alltid flera representanter från Assistans för dig som kan svara på dina frågor.
Vi är ett familjeföretag
Assistans för dig är Sveriges största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vi startade 2010 när grundaren Peter Wahlbäcks svärmor drabbades av en hjärntumör och blev beroende av hjälp. Vi vet hur det är att vara anhörig.
Lediga jobb som personlig assistent i Trollhättan
Är du intresserad av att arbeta som personlig assistent i Trollhättan? Alla våra lediga tjänster just nu finns under ”jobba hos oss” i huvudmenyn. Vi letar ständigt efter duktiga personliga assistenter i Trollhättan. Du får gärna skicka in en ansökan så kontaktar vi dig.
Du kan också läsa vårt nyhetsbrev om du vill veta mer om hur det är att arbeta som personlig assistent. Under rubriken ”Månadens personliga assistent” kan du läsa om vad några av våra assistenter tycker är de största fördelarna och nackdelarna med jobbet och de ger sina bästa tips till någon som inte har arbetat som personlig assistent tidigare.
Assistans för dig Trollhättan
Personal

Kristin Persdotter / Regionchef
Kristin är utbildad personalvetare med inriktning på arbetsrätt och psykologi. Kristin har en bred yrkesbakgrund och har arbetat med bland annat rekrytering, rehabilitering till arbete, myndighetsutövning och coaching.

Emma Wernebjer Cervinus / Kontorsansvarig
Emma är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med administration på sjukhus och inom olika serviceyrken, bland annat som butikschef. Emma anställdes till vår verksamhet i Göteborg våren 2014.

Mikaela Blom / Kund- och personalansvarig
Mikaela har en kandidatexamen i beteendevetenskap med inriktning mot psykologi och har tidigare arbetat som handläggare på både Försäkringskassan och på Förvaltningsrätten. Mikaela bor i Kungsbacka med sin man och tycker mycket om att resa på sin fritid.

Marcus Jildenstål / Kund- och personalansvarig
Marcus är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med kund- och servicearbete inom andra branscher. Marcus har även varit tennistränare och är uppvuxen i Örebro.

Elisabeth Hallberg / Kund- och personalansvarig
Elisabeth har en kandidatexamen i socialt arbete med inriktning på organisation och ledarskap och har tidigare arbetat som bland annat arbetsledare inom personlig assistans samt som vårdbiträde. Elisabeth har även arbetat som konditor.

Angelica Lund / Kund- och personalansvarig
Angelica är utbildad beteendevetare med psykologiinriktning och har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken och inom olika LSS-verksamheter. Angelica har bl a varit med och startat upp ett serviceboende för unga kvinnor. Hälsa och hållbarhet är frågor som Angelica brinner för.

Jeanette Wiberg / Kund- och personalansvarig
Jeanette är utbildad beteendevetare och har även en magisterexamen i psykologi. Tidigare har hon arbetat inom kundtjänst och som kassaledare på en stormarknad men även som behandlingsassistent på ett stödboende samt inom äldreomsorgen. Jeanettes intressen är bl a golf och konståkning.

Pontus Pettersson / Kund- och personalansvarig
Pontus är utbildad undersköterska och har mångårig erfarenhet inom bl a psykiatrin, skyddade boenden samt kriminalvården. Innan Pontus började på Assistans för dig arbetade han som samordnare på en skola. Pontus har ett brinnande intresse för hälsa och idrott och har spelat både fotboll och ishockey.

Johanna Perätalo / Kund- och personalansvarig
Johanna är utbildad socionom och har tidigare arbetat med logistik på Volvo samt som cafébiträde. Johanna började sin anställning som Rekryteringsassistent i Lund, men arbetar sedan november 2020 som kund- och personalansvarig på vårt kontor i Göteborg.

Rebecca Heilert / Kund- och personalansvarig
Rebecca har utbildning inom Personal och Arbetsliv och är även utbildad undersköterska. Hon har arbetat många år inom hemtjänst och inom andra vårdverksamheter. Rebecca har arbetat som koordinator och konsultchef på ett bemanningsföretag, vilket innebär rekrytering, personalledning och service. Rebecca kommer från Karlskrona och tränar gärna på gym.

Lisen Karlström / Kund- och personalansvarig
Lisen har en utbildning inom Human Resources med inriktning psykologi. Hon har arbetat som personlig assistent samt inom andra serviceyrken. Lisen har även studerat en utbytestermin i Hong Kong, spelat fotboll under större delen av hennes liv och tycker om att laga mat.

Per Hörnqvist / Kund- och personalansvarig
Per är utbildad personalvetare och har arbetat i många år som personlig assistent. Han har därtill arbetat ett år inom andra yrken i Australien, samt studerat och undervisat i engelska språket under ett år i Hong Kong.

Frida Palmgren / Kund- och personalansvarig
Frida är utbildad personalvetare och hon har bland annat arbetat inom jobbmatchning och rekrytering. Frida är idrottsintresserad, går gärna på gym eller umgås med nära och kära.