Behöver du personlig assistans i Sollentuna? Eller har du redan ett assistansbeslut och vill byta assistansbolag? Assistans för dig träffar dig gärna, svarar på dina frågor och hjälper dig med din ansökan.
Hitta rätt personlig assistans i Sollentuna
Vi har vårt huvudkontor på Löjtnantsgatan i centrala Stockholm, nära Stockholms Stadion. Här sitter sammanlagt cirka 25 anställda – kund- och personalansvariga, jurister och företagsledning – i lokaler som är lättillgängliga och anpassade för alla.
Du är varmt välkommen hit för ett möte om personlig assistans men vi tar oss gärna till dig i Sollentuna eller dit det passar dig bäst att träffas. Våra medarbetare kan svara på dina frågor om personlig assistans och hur vi kan anpassa din assistans efter dina önskemål. Vi kan också hjälpa dig med din ansökan om personlig assistans och att ta hjälp från våra jurister är gratis.
Lediga jobb som personlig assistent i Sollentuna
Assistans för dig har många kunder i Stockholmsområdet och vi letar alltid efter fler duktiga personliga assistenter till våra kunder både i Sollentuna och i Stockholmsområdet.
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba som personlig assistent? I vårt nyhetsbrev kan du läsa om hur det är att vara personlig assistent. Ann Julie är en av våra personliga assistenter som har berättat om sitt jobb där. Hennes bästa tips till någon som ska börja arbeta som personlig assistent är att tänka på att man befinner sig i någons hem. ”Det är ett jobb, vi är inte vänner men vi är väldigt nära familjen och vi måste ta hänsyn till det och visa respekt. Det gäller att vara väldigt lyhörd”, säger hon.
Läs mer här.
Vill du arbeta som personlig assistent i Sollentuna eller Storstockholm? Klicka på ”jobba hos oss” i menyn längst upp så hittar du alla lediga tjänster.
Assistans för dig Sollentuna
Personal

Peter Wahlbäck / VD och grundare
Som VD arbetar Peter med övergripande frågor i företaget och är på ett eller annat sätt involverad i det mesta som rör Assistans för dig. I grunden är Peter utbildad jurist och civilekonom och startade Assistans för dig 2010 när hans svärmor efter en tids sjukdom fick behov av personlig assistans.

Siri Wahlbäck / Kvalitetsansvarig
Siri är utbildad jurist och civilekonom och har även en masterexamen i juridik. Siri arbetar främst med utvecklings- och ledningsfrågor inom Assistans för dig och det var hennes mors behov av personlig assistans som blev startskottet för Assistans för dig år 2010.

Marika Lindblom / Chefsjurist
Vår chefsjurist heter Marika Lindblom. Hon arbetar som kunskaps- och personalstöd till våra jurister samt som juridiskt stöd till organisationen som helhet. Hon är dessutom särskilt inblandad i allt som rör social dokumentation och lex Sarah.

Franz Myrman / Verksamhetschef
Franz kom till Assistans för dig 2011 och har sedan dess varit med och byggt upp verksamheten, genom utveckling av företagets kvalitetsledningssystem samt rekrytering av rätt personal. Franz fungerar som stödfunktion för såväl kunder, som för företagets olika personalgrupper.

Johanna Vennberg Swärd / Utbildningsansvarig
Johanna är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat inom restaurangbranschen. Hon har även under ett antal år arbetat som personlig assistent och elevassistent.

Felicia Lundgren / Jurist
Felicia arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Felicia är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

Martin Romanov / Jurist
Martin arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Martin är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

Clara Boivie / Jurist
Clara arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Clara är utbildad jurist och gjorde sitt examensarbete om rätten till personlig assistans ur ett rättssäkerhetsperspektiv. Hon har tidigare arbetat som personlig assistent.

Dinah Backlund / Regionchef
Dinah är utbildad socionom och har tidigare arbetat med myndighetsutövning samt som ansvarig för sociala insatser inom kommunal förvaltning. Dinah har varit med och startat upp Assistans för dig i Sundsvall och Umeå.

Joel Friberg / Regionchef
Joel är utbildad beteendevetare och har tidigare arbetat på särskilda boenden inom Eskilstuna kommun, där han bland annat var med och startade upp ett nytt boende.

Sara Ternedal / Regionchef
Sara är utbildad beteendevetare med inriktning mot pedagogik och har praktisk erfarenhet av att tidigare ha arbetat både på gruppbostad med autisminriktning samt inom socialpsykiatrin.

Linnea Marquez Norrthon / Kund- och personalansvarig
Linnéa är utbildad beteendevetare och har tidigare arbetat som personlig assistent, inom kriminalvården och som säljare. Hon har även volontärarbetat inom en kvinnojour samt i Colombia på ett barnhem. Linnéa talar flytande spanska.

Alexandra Lindgren / Kund- och personalansvarig
Alexandra är utbildad beteendevetare med inriktning psykologi och har även läst en kurs i socialt arbete. Alexandra har erfarenhet som pedagogisk assistent för barn och ungdomar med autism på korttidsboende, boendestödjare till ungdomar med olika neuropsykiatriska funktionsvariationer samt som förskolepedagog för barn med autism.

Pernilla Andersson / Kund- och personalansvarig
Pernilla är utbildad samhällsanalytiker med inriktning mot organisering med en examen som beteendevetare och hon är även utbildad inom projektledning. Pernilla har tidigare arbetat som biträdande verksamhetschef inom vård och stöd samt som tågvärd på SJ.

Carl Olsson / Kund- och personalansvarig
Carl är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat inom flera andra servicerelaterade yrken såsom habiliteringsassistent, restaurangansvarig och som skidlärare. Carl är, förutom kund- och personalansvarig, även dataskyddsombud på Assistans för dig.

Stina Karlsson / Kund- och personalansvarig
Stina har en kandidatexamen inom pedagogik och har även studerat socialantropologi och socialt arbete. Hon har tidigare bott i Norge och arbetade där på förskola. Stina är uppvuxen i Trollhättan och har varit tränare i stadens bordtennisklubb.

Petter Afzelius / Kund- och personalansvarig
Petter har en kandidatexamen i personal- och arbetslivsfrågor och har även utbildat sig inom företagsekonomi. Petter har erfarenheter från dagligvaruhandeln, samt från ideella engagemang i Lunds Nation under sin studietid. Petter tycker om att träna och umgås med vänner på sin fritid.

Mikias Arzelibanos / Kund- och personalansvarig
Mikias är utbildad beteendevetare och har bland annat arbetat som handledare på ett stödboende, samt som lärarassistent. På fritiden umgås Mikias gärna med vänner eller spelar fotboll. Utöver svenska och engelska talar Mikias även tigrinska.

Samira Kraft / Kund- och personalansvarig
Samira är utbildad personalvetare och har under flera år arbetat som kund- och personalansvarig på ett hemtjänstföretag. På fritiden tycker Samira om att umgås med vänner, familj och resa.

Isaac Wambi / Kund- och personalansvarig
Isaac har tidigare drivit eget konsultbolag inom IT där han bland annat ansvarat för rekrytering och haft personalansvar. Isaac tycker om att träna och driver även en egen fotbollspodd på sin fritid.

Marcus Mustelin / Kund- och personalansvarig
Marcus är utbildad beteendevetare med inriktning pedagogik. Därtill har han arbetat i många år som väktare innan han kom till Assistans för dig.

Deniz Fryksell / Kund- och personalansvarig
Deniz har tidigare bland annat arbetat inom service och försäljning och som krönikör för en dagstidning. Deniz är även engagerad volontärt i arbete med självmordsprevention. På fritiden tycker hon om att träna, framförallt styrketräning och boxning.

Julia Eriksson / Kund- och personalansvarig
Julia är utbildad personlig tränare med inriktning psykologi. Hon har dessutom såväl en ortorexiutbildning som en reseledarutbildning. Hon har jobbat många år som personlig assistent, samt inom andra servicebetonade yrken.

Elnaz Zeighami / Kund- och personalansvarig
Elnaz har läst ambulans- och sjukvårdsprogrammet och har arbetat både som personlig assistent och som undersköterska. Elnaz har efter det arbetat som gruppchef, bland annat på vård- och omsorgsboende och hon kommer senast från en tjänst som personlig handläggare på Försäkringskassan. Elnaz talar utöver svenska och engelska även kurdiska och persiska.

Jenna Niskala / Kund- och personalansvarig
Jenna är utbildad personalvetare och har tidigare erfarenhet inom detaljhandeln och kundtjänst, men hon har också erfarenhet inom personlig assistans.

Isa Castenberg / Kund- och personalansvarig
Isa är beteendevetare och har tidigare bland annat arbetat med kundservice samt service inom andra branscher. På fritiden umgås Isa gärna med sina vänner eller tränar.

Alexandra Chiavaroli / Kund- och personalansvarig
Alexandra är utbildad socionom och har flerårig erfarenhet som socialsekreterare inom barn och ungdom. Hon har tidigare även arbetat inom olika servicerelaterade yrken och som au pair. Alexandra talar flytande italienska.

Ekaterine de la Hoz / Kund- och personalansvarig
Ekaterine har tidigare arbetat mycket med rekrytering och har en bakgrund som chef inom detaljhandeln. Hennes modersmål är spanska.

Hanna Ternedal / Löneadministratör
Hanna arbetar med lön och administration. Hon har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken, bland annat som eventkoordinator på en av Sveriges största hotellkedjor.

Justyna Langowska / Rekryteringsassistent
Justyna är bland annat utbildad lärare, samt har utbildning inom administration. Hon har arbetat många år inom barnomsorgen, dels med samordning, rekrytering och bemanning, men också i den pedagogiska verksamheten. Justyna talar flytande polska.

Diba Ohlsson / Bemanningschef
Diba har lång erfarenhet av att jobba som personlig assistent, samt med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har erfarenhet från butik och serviceyrken. Dibas är idag chef över Assistans för digs bemanningsjour.

Jennie Argillander / Bemanningsassistent
Jennie har lång erfarenhet av att jobba med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har även arbetat som personlig assistent, samt inom andra serviceyrken.

Johanna Petersen / Bemanningsassistent
Johanna kommer senast från detaljhandeln där hon varit butikschef under lång tid, med allt vad det innebär beträffande personalansvar, administration, bemanning mm.

Saya Kuwae / Bemanningsassistent
Saya har arbetat som bemanningsassistent hos Assistans för dig sedan 2013. Ett tag jobbade hon heltid, men nu arbetar hon vid behov parallellt med studier på universitetet.

Sara Kingstedt / Bemanningsassistent
Sara har tidigare arbetat som personlig assistent, samt inom flera andra serviceyrken.

Vendela Persson / Bemanningsassistent
Vendela arbetar som Bemanningsassistent vid behov, parallellt med studier på universitetet. Hon har tidigare arbetat inom hemtjänsten, samt inom flera andra serviceyrken.