headerImg

Personlig assistans i Skövde

Assistans för dig erbjuder personlig assistans i Skövde. Vi kan hjälpa dig med att ansöka om personlig assistans eller byta assistansbolag om du redan har personlig assistans i dag.

Hitta rätt personlig assistans i Skövde

Ett av våra största kontor finns i Göteborg och arbetar med cirka 50 kunder i västra Sverige, inklusive Skövde. Hör av dig till oss om du har frågor om personlig assistans i Skövde och hur vi kan anpassa din personliga assistans efter dina behov och önskemål.

Du är givetvis välkommen att besöka vårt kontor på Järntorget i Göteborg – där vi sitter i fina handikappanpassade lokaler som är tillgängliga för alla – men vi är bara cirka två timmar bort från Skövde med bil och vi träffas gärna där det passar dig bäst. Vi erbjuder också gratis juridisk hjälp i samband med din ansökan om personlig assistans.

Om Assistans för dig

Vi är Sveriges största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Företaget startades 2010 när grundaren Peter Wahlbäcks svärmor fick en hjärntumör och behövde hjälp. I dag har vi kontor på många platser i Sverige och många nöjda kunder och anställda. Assistans för dig har både bred och djupgående kunskap inom lagstiftning, ekonomi och sociala frågor.

Lediga jobb som personlig assistent i Skövde

Vi söker alltid fler duktiga och engagerade personliga assistenter till kunder i Skövde och i Västergötland. Det går att läsa mer om hur det är att arbeta som personlig assistent i våra nyhetsbrev. En av dem som utsetts till månadens personliga assistent i nyhetsbrevet är Hanna. Hon kommunicerar med hjälp av teckenspråk när hon arbetar och hon tycker att personkemi är väldigt viktigt: ”När jag såg annonsen på nätet sa min magkänsla att det kunde vara mitt drömjobb. Och jag fann det… helt obeskrivligt. Tjejen som jag är personlig assistent till är så söt och underbar!”, säger hon.
Klicka här för att läsa mer.

Bor du i Skövde och vill jobba som personlig assistent? Klicka på “jobba hos oss” i menyn längst upp så hittar du alla våra lediga tjänster.

58.38987820000001,13.849588100000005

Assistans för dig Skövde

Magasinsgatan 18A, 411 18 Göteborg

Personal

staff-image

Emma Wernebjer Cervinus / Regionchef

Emma är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med administration på sjukhus och inom olika serviceyrken, bland annat som butikschef. Emma anställdes till vår verksamhet i Göteborg våren 2014 och är numera ansvarig för kontoret.

staff-image

Mikaela Blom / (föräldraledig)

Mikaela har en kandidatexamen i beteendevetenskap med inriktning mot psykologi och har tidigare arbetat som handläggare på både Försäkringskassan och på Förvaltningsrätten. Mikaela bor i Kungsbacka med sin man och tycker mycket om att resa på sin fritid.

staff-image

Marcus Jildenstål / Kund- och personalansvarig

Marcus är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med kund- och servicearbete inom andra branscher. Marcus har även varit tennistränare och är uppvuxen i Örebro.

staff-image

Elisabeth Hallberg / Kund- och personalansvarig

Elisabeth har en kandidatexamen i socialt arbete med inriktning på organisation och ledarskap och har tidigare arbetat som bland annat arbetsledare inom personlig assistans samt som vårdbiträde. Elisabeth har även arbetat som konditor.

staff-image

Andreas Johansson / Kund- och personalansvarig

Andreas är utbildad socionom och har arbetat som behandlingsassistent på ett stödboende för unga vuxna. Dessutom har han arbetat i många år inom försäljning. Andreas är intresserad av sport och musik och bor med sin familj utanför Göteborg. 

staff-image

Angelica Lund / (föräldraledig)

Angelica är utbildad beteendevetare med psykologiinriktning och har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken och inom olika LSS-verksamheter. Angelica har bl a varit med och startat upp ett serviceboende för unga kvinnor. Hälsa och hållbarhet är frågor som Angelica brinner för.

staff-image

Jeanette Wiberg / Kund- och personalansvarig

Jeanette är utbildad beteendevetare och har även en magisterexamen i psykologi. Tidigare har hon arbetat inom kundtjänst och som kassaledare på en stormarknad men även som behandlingsassistent på ett stödboende samt inom äldreomsorgen. Jeanettes intressen är bl a golf och konståkning.

staff-image

Pontus Pettersson / Kund- och personalansvarig

Pontus är utbildad undersköterska och har mångårig erfarenhet inom bl a psykiatrin, skyddade boenden samt kriminalvården. Innan Pontus började på Assistans för dig arbetade han som samordnare på en skola. Pontus har ett brinnande intresse för hälsa och idrott och har spelat både fotboll och ishockey.

staff-image

Rebecca Heilert / Kund- och personalansvarig

Rebecca har utbildning inom Personal och Arbetsliv och är även utbildad undersköterska. Hon har arbetat många år inom hemtjänst och inom andra vårdverksamheter. Rebecca har arbetat som koordinator och konsultchef på ett bemanningsföretag, vilket innebär rekrytering, personalledning och service. Rebecca kommer från Karlskrona och tränar gärna på gym.

staff-image

Lisen Karlström / Kund- och personalansvarig

Lisen har en utbildning inom Human Resources med inriktning psykologi. Hon har arbetat som personlig assistent samt inom andra serviceyrken. Lisen har även studerat en utbytestermin i Hong Kong, spelat fotboll under större delen av hennes liv och tycker om att laga mat.

staff-image

Linnea Frykman / Rekryteringsassistent (sommartjänst)

Linnea arbetar som rekryteringsassistent på Assistans för dig. Annars studerar hon till personalvetare och läser sista året på Högskolan Väst. Tidigare har hon arbetat som rekryteringsassistent, sjöspeditör och personlig assistent. Hon har även studerat utomlands i Australien och Skottland, då hon har ett stort intresse för språk och resor.