headerImg

Personlig assistans i Skåne

Behöver du personlig assistans i Skåne? Assistans för dig har sitt näst största kontor i Lund och finns även i Malmö. Vi kan svara på dina frågor om personlig assistans i Skåne och hjälpa dig att byta assistansbolag.

Hitta rätt personlig assistans i Skåne

Det bor mer än 1,3 miljoner människor i Skåne och det är ett av de områden där vi har absolut flest kunder med personlig assistans. Kontoret ligger på Skomakaregatan – nära centralstationen i nya, fräscha och rullstolsanpassade lokaler. Dessutom har vi ett kontor på Adelgatan i Malmö.

Du är varmt välkommen till oss för att diskutera hur vi kan anpassa din personliga assistans efter hur du vill ha det, men är det smidigare för dig träffas vi gärna hos dig eller där du föredrar. Våra kund- och personalansvariga kan svara på dina frågor om personlig assistans i Skåne och våra jurister hjälper dig (gratis) med din ansökan om personlig assistans.

Lediga jobb som personlig assistent i Skåne

Vill du arbeta som personlig assistent i Skåne? Klicka på ”jobba hos oss” i menyn längst upp så hittar du alla våra lediga tjänster.

Vi har många kunder i Skåne som får personlig assistans och därför också ett konstant behov av att anställa duktiga personliga assistenter. Om du vill veta mer om hur det är att arbeta som personlig assistent är ett bra tips att läsa våra nyhetsbrev. I dem intervjuar vi personliga assistenter och frågar dem vad de tycker om sitt jobb. En av dessa är Katarina som har arbetat i nio år och trivs jättebra.
”Det är kanon även om det är väldigt olika beroende på vem man jobbar med. Nu har jag haft förmånen att jobba med samma brukare i mer än åtta år. Där är den största utmaningen att vi assistenter kommunicerar med varandra så att hon inte får aktiviteter för tre dygn under ett dygn”, säger hon.
Läs mer här.

55.7027949,13.195398999999952

Assistans för dig Skåne

Skomakaregatan 13, 222 50 Lund

Personal

staff-image

Karin Brange / Regionchef

Karin är utbildad socionom och har tidigare arbetat inom vården, på HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn, samt med personer med Aspergers syndrom. Karin var 2013 med och startade upp vårt kontor i Lund och är numera regionchef för vår verksamhet i Lund, Malmö, Halmstad och Växjö.

staff-image

Johanna Lindstrand / HR-ansvarig

Johanna har en masterexamen i personal- och arbetslivsfrågor vid Lunds universitet och har tidigare arbetat som kund- och personalansvarig på Assistans för dig. Numera arbetar Johanna som HR-ansvarig, vilket syftar till att stärka Assistans för dig som arbetsgivare för både personliga assistenter och kontorspersonal.

staff-image

Hanna Perman / HR-ansvarig

Hanna har en arbetsvetenskaplig examen, inriktning organisation och ledarskap. Hon har tidigare arbetat med rekrytering och personalansvar. De första 2,5 åren på Assistans för dig arbetade hon på vårt kontor i Stockholm, men nu är hon åter i sin kära hemstad.

staff-image

Ida Tollstam / HR-ansvarig

Ida är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat som förbättringscoach och som HR-administratör. Ida har stor erfarenhet av att leda, organisera, planera och coacha sina medarbetare.

staff-image

Johanna Klapp / Kund- och personalansvarig

Johanna har en social omsorgsexamen och är även utbildad undersköterska. Innan Johanna kom till Assistans för dig har hon arbetat omkring 10 år som LSS-handläggare.

staff-image

Emelie Demir / Kund- och personalansvarig

Emelie är utbildad socionom och har de senaste åren arbetat som LSS/SoL-handläggare. Dessförinnan arbetade Emelie som administrationschef inom dagligvaruhandeln. På fritiden umgås hon gärna med sin familj.

staff-image

Johanna Dahl / Kund- och personalansvarig

Johanna är utbildad beteendevetare och har bland annat arbetat som stödpedagog och teamledare på ett serviceboende, samt som kolloledare och ledsagare. På fritiden umgås Johanna gärna med vänner och familj.

staff-image

Anna Jansson / Kund- och personalansvarig

Anna är utbildad personalvetare och undersköterska. Hon har bland annat arbetat inom rekrytering, som gruppträningsansvarig på gym och inom äldreomsorgen. Fritiden ägnar Anna gärna åt träning.

staff-image

Annie Egede Uppström / Kund- och personalansvarig

Annie är utbildad beteendevetare och hon har tidigare arbetat på förskola och på LSS-boende. Annie har tidigare haft en tjänst som rekryteringsassistent på Afd men arbetar idag som kund- och personalansvarig. På sin fritid tycker Annie om att måla.

staff-image

Mirna Amare / Rekryteringsassistent

Mirna är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat som butiksbiträde, personlig assistent och som kontaktperson åt ensamkommande flyktingbarn. Utöver svenska och engelska pratar hon även tigrinska. På sin fritid tycker Mirna om att umgås med vänner, utöva yoga, laga mat och baka.