headerImg

Personlig assistans i Örebro

Söker du personlig assistans i Örebro? Har du redan personliga assistans men är inte helt nöjd? Vill du veta mer om vårt assistansbolag? Har du frågor om personlig assistans och hur det fungerar? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss!

Hitta rätt personlig assistans i Örebro

I Örebro och trakten runt omkring har vi på Assistans för dig många kunder med personlig assistans. 

Om du är bosatt i Örebro och har frågor om hur vi kan förbättra din personliga assistans eller vill ha våra juristers hjälp att ansöka om personlig assistans, är du välkommen att höra oss till oss! Vi träffar dig gärna för ett personligt möte och berättar mer om hur vi kan lägga upp och planera din assistans utifrån dina behov. Vid ett möte träffar du alltid flera representanter från Assistans för dig som kan svara på dina frågor.

Om Assistans för dig

Assistans för dig är Sveriges största familjeföretag för personer som behöver personlig assistans. Allt började 2010 när grundaren Peter Wahlbäcks svärmor drabbades av en hjärntumör och behövde hjälp. I dag har vi kontor runtom i hela Sverige och många nöjda kunder och anställda.  

Vi på Assistans för dig vill ge den absolut bästa personliga assistansen! Det bygger framförallt på att våra medarbetare brinner för sitt arbete. Men också på att vi jobbar hårt för att vara tillgängliga och lyssna på våra kunders olika behov.

Vi har en bred och djupgående kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Så bygger vi ett tryggt och hållbart företag – och ger våra kunder precis den hjälp de behöver.

Lediga jobb som personlig assistent i Örebro

Personlig assistent är inte ett vanligt jobb. Du blir en viktig och bestående del av människors liv. Din arbetsplats är någon annans hem – någon annans liv. Självklart passar det inte alla, men vi som valt att bli personliga assistenter har svårt att tro att den glädje och betydelse vi känner på väg till jobbet går att hitta någon annanstans. Vissa dagar är jobbigare än andra, det ska vi inte sticka under stol med. Det är inte alltid lätt att förstå hur en annan människa tänker.

Nyckeln för en god relation är kommunikation, och när den fungerar får du möjligheten att se världen genom en annan människas ögon. Det är de stunderna som föder engagemang och skapar ett band mellan två människor. Band du för alltid bär med dig i livet.

Bor du i Örebro och vill arbeta som personlig assistent för någon av våra kunder? Klicka på länken till lediga jobb så hittar du alla våra lediga tjänster. Vi letar alltid efter kompetenta och engagerade personliga assistenter till våra kunder. Välkommen med din ansökan!

59.2752626,15.213410500000009

Assistans för dig Örebro

Gustaf Lovéns gata 28, 652 26 Karlstad

Personal

staff-image

Sara Ternedal / Regionchef

Sara är utbildad beteendevetare med inriktning mot pedagogik och har praktisk erfarenhet av att tidigare ha arbetat både på gruppbostad med autisminriktning samt inom socialpsykiatrin. Sara är regionchef för våra kontor i Karlstad och Göteborg.

staff-image

Kristin Persdotter / (föräldraledig)

Kristin är utbildad personalvetare med inriktning på arbetsrätt och psykologi. Kristin har en bred yrkesbakgrund och har arbetat med bland annat rekrytering, rehabilitering till arbete, myndighetsutövning och coaching. Hon bor i Karlstad och har två barn.

staff-image

Kristin Bäcke / (föräldraledig)

Kristin är utbildad personalvetare. Hon har tidigare arbetat som ungdomshandläggare på Arbetsförmedlingen, har engagerat sig fackligt och har lång erfarenhet av serviceyrken bland annat inom äldrevården. Kristin är uppvuxen i Malung och har även bott och arbetat i Norge, Frankrike och England.

staff-image

Anna Lööf Larsson / Kund- och personalansvarig

Anna är utbildad personalvetare. Hon har jobbat flera år på Arbetsförmedlingen och har även jobbat som handläggare och säljare innan hon sökte sig till Assistans för dig. Anna brinner för att påverka sin och andras arbetsmiljö och var fackligt förtroendevald på sin tidigare arbetsplats.

staff-image

Isabelle Ljung / Kund- och personalansvarig

Isabelle har en kandidatexamen i vårdvetenskap och har tidigare arbetat inom en rad LSS-relaterade yrken såsom kontaktperson och ledsagare, men hon har också arbetat som elevassistent och undersköterska på Larmpatrullen i Karlstad kommun. Isabelle tränar gärna på sin fritid.

staff-image

Jenny Lindqvist / (föräldraledig)

Jenny är utbildad personalvetare. Hon har tidigare bland annat arbetat på Arbetsförmedlingen och som administratör på en gymnasieskola. Jenny har också en lång erfarenhet inom service och har jobbat i skobutik.

staff-image

Marie Mähler / Kund- och personalansvarig

Marie är utbildad personalvetare och har tidigare bland annat arbetat som rekryterare, arbetsförmedlare, jobbcoach och även inom butik. Marie tycker om långa promenader och går även på gym när andan faller på. Marie bor med sin familj på Hammarö.

staff-image

Emil Sjöblom / Kund- och personalansvarig

Emil har en kandidatexamen i arbetslivspedagogik från Blekinge Tekniska Högskola och har tidigare arbetat som både bostadskonsulent samt integrationshandledare på Karlstad kommun. Emil har också utbildning i motiverande samtal och har tidigare varit aktiv inom olika lagidrotter.