headerImg

Personlig assistans i Haninge

Bor du i Haninge och funderar på att byta assistansbolag? Eller är du på väg att ansöka om personlig assistans i Haninge och undrar vad du har rätt till? Vi träffar dig gärna och svarar på dina frågor.

Hitta rätt personlig assistans i Haninge

Vi har vårt huvudkontor i centrala Stockholm nära Stockholms Stadion. Här sitter vi i fina lokaler som är anpassade för alla. Du är varmt välkommen hit, men om det är enklare så kommer vi givetvis till dig i Haninge för ett möte om personlig assistans eller dit där det passar dig bäst att träffas.

Våra anställda kan svara på dina frågor om personlig assistans och hur vi kan anpassa din assistans efter dina behov. Du kan även få hjälp med din ansökan av våra jurister utan att det kostar någonting.

Lediga jobb som personlig assistent i Haninge

Vi har många kunder i och omkring Stockholm och vi letar fortlöpande efter fler engagerade och duktiga personliga assistenter till våra kunder både i Haninge och i Stockholmsområdet.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta som personlig assistent? I vårt månatliga nyhetsbrev kan du läsa om hur det är att vara personlig assistent. Johan är en av dem som utsetts till månadens personlig assistent och han menar att han vuxit som människa tack vare arbetet. ”Det är svårt att inte bli kompisar på något sätt. Samtidigt brukar jag tänka på att man inte ens är en gäst i deras hem, det är en arbetsplats. Det gäller att känna när man kan vara personlig och när man ska vara saklig. Du måste pusha personen ibland och då är du inte längre en polare, du är inte anhörig utan du är en personlig assistent”, säger han.
Läs mer här.

Vill du arbeta som personlig assistent i Haninge eller Storstockholm? Klicka på ”jobba hos oss” i menyn längst upp så hittar du alla våra lediga tjänster.

59.1691875,18.13995019999993

Assistans för dig Haninge

Löjtnantsgatan 21, 115 50 Stockholm

Personal

staff-image

Peter Wahlbäck / VD och grundare

Som VD arbetar Peter med övergripande frågor i företaget och är på ett eller annat sätt involverad i det mesta som rör Assistans för dig. I grunden är Peter utbildad jurist och civilekonom och startade Assistans för dig 2010 när hans svärmor efter en tids sjukdom fick behov av personlig assistans.

staff-image

Franz Myrman / Verksamhetschef

Franz kom till Assistans för dig 2011 och har sedan dess varit med och byggt upp verksamheten, genom utveckling av företagets kvalitetsledningssystem samt rekrytering av rätt personal. Franz fungerar som stödfunktion för såväl kunder, som för företagets olika personalgrupper.

staff-image

Siri Wahlbäck / Kvalitetsansvarig

Siri är utbildad jurist och civilekonom och har även en masterexamen i juridik. Siri arbetar främst med utvecklings- och ledningsfrågor inom Assistans för dig och det var hennes mors behov av personlig assistans som blev startskottet för Assistans för dig år 2010.

staff-image

Marika Lindblom / (föräldraledig Chefsjurist)

Som chefsjurist på Assistans för dig bistår Marika bland annat kunder med ansökan och överklagan om assistanstimmar. Hon är utbildad jurist och arbetade tidigare på en advokatbyrå. Marika har egen erfarenhet av personlig assistans inom familjen och har själv även arbetat som personlig assistent till en nära anhörig.

staff-image

Felicia Lundgren / Jurist

Felicia arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Felicia är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

staff-image

Martin Romanov / Jurist

Martin arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Martin är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

staff-image

Dinah Backlund / Regionchef

Dinah är utbildad socionom och har tidigare arbetat med myndighetsutövning samt som ansvarig för sociala insatser inom kommunal förvaltning. Dinah har varit med och startat upp Assistans för dig i Sundsvall och Umeå och är numera regionchef för vår verksamhet i Stockholm och Linköping.

staff-image

Joel Friberg / Regionchef

Joel är utbildad beteendevetare och har tidigare arbetat på särskilda boenden inom Eskilstuna kommun, där han bland annat var med och startade upp ett nytt boende. Joel är regionchef för våra kontor i Sundsvall, Umeå, Karlstad och Västerås.

staff-image

Johanna Vennberg Swärd / Kund- och personalansvarig

Johanna är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat inom restaurangbranschen. Johanna har även under ett antal år arbetat som personlig assistent och elevassistent. Våren 2018 vikarierade Johanna som regionchef på Assistans för dig.

staff-image

Pernilla Andersson / Kund- och personalansvarig

Pernilla är utbildad samhällsanalytiker med inriktning mot organisering med en examen som beteendevetare och hon är även utbildad inom projektledning. Pernilla har tidigare arbetat som biträdande verksamhetschef inom vård och stöd samt som tågvärd på SJ.

staff-image

Carl Olsson / Kund- och personalansvarig

Carl är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat inom flera andra servicerelaterade yrken såsom habiliteringsassistent, restaurangansvarig och som skidlärare. Carl är, förutom kund- och personalansvarig, även dataskyddsombud på Assistans för dig.

staff-image

Ludvig Wenkler Garberg / Kund- och personalansvarig

Ludvig är utbildad socionom och har tidigare arbetat på bland annat Försäkringskassan som handläggare inom assistansersättning, samt som personal på ett LSS-boende.

staff-image

Linda Beck / Kund- och personalansvarig

Linda är utbildad personalvetare och har tidigare bland annat arbetat som personlig assistent och arbetsledare. Linda skrev sitt examensarbete om arbetsrelaterad stress bland personliga assistenter och undersökte vilka insatser som kan reducera sådan stress.

staff-image

Sofia Hansén / Kund- och personalansvarig

Sofia kommer från Lund och är utbildad beteendevetare. Sofia har tidigare arbetat inom vården, men också som ledsagare och personlig assistent. Utöver detta har hon både spelat i och tränat handbollslag.

staff-image

Anna Gustafsson / Kund- och personalansvarig

Anna är utbildad beteendevetare med inriktning mot sociologi och hon har även studerat arbetsmarknadskunskap och management. Anna har tidigare erfarenhet som verksamhetsledare och kundansvarig inom personlig assistans, boendestödjare inom LSS och många års arbete som personlig assistent.

staff-image

Alexandra Lindgren / Kund- och personalansvarig

Alexandra börjar hos oss i januari.

staff-image

Marcus Mustelin / Kund- och personalansvarig

Marcus är utbildad beteendevetare med inriktning pedagogik. Därtill har han arbetat i många år som väktare innan han kom till Assistans för dig.

staff-image

Deniz Fryksell / Kund- och personalansvarig

Deniz kommer från Sundsvall och har tidigare arbetat inom restaurangbranschen och andra servicearbeten, bland annat som optikerassistent och som säljare.

staff-image

Julia Eriksson / Kund- och personalansvarig

Julia är utbildad personlig tränare med inriktning psykologi. Hon har dessutom såväl en ortorexiutbildning som en reseledarutbildning. Hon har jobbat många år som personlig assistent, samt inom andra servicebetonade yrken.

staff-image

Malin Lilja / Kund- och personalansvarig

Malin är utbildad civilekonom med inriktning företagsekonomi. Hon har tidigare arbetat på Överförmyndarenheten som utredningssekreterare för ensamkommande flyktingbarn samt som vårdbiträde på ett äldreboende. Malin har även volontärarbetat på ett barnhem i Uganda.

staff-image

Hanna Ternedal / Löneadministratör

Hanna arbetar med lön och administration. Hon har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken, bland annat som eventkoordinator på en av Sveriges största hotellkedjor.

staff-image

Diba Ohlsson / Bemanningsassistent med samordnaransvar

Diba har lång erfarenhet av att jobba som personlig assistent, samt med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har erfarenhet från butik och serviceyrken. Dibas roll är nu som samordnare för Assistans för digs växel samt bemanningsjour.

staff-image

Jennie Argillander / Bemanningsassistent

Jennie har lång erfarenhet av att jobba med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har även arbetat som personlig assistent, samt inom andra serviceyrken.

staff-image

Johanna Petersen / Bemanningsassistent

Johanna kommer senast från detaljhandeln där hon varit butikschef under lång tid, men allt vad det innebär beträffande personalansvar, administration, bemanning mm.

staff-image

Josefine Åberg / Bemanningsassistent

Josefine har lång erfarenhet av bemanning och kommer senast från en tjänst som teamleader på Danderyds Sjukhus. Hon kombinerar sitt arbete på Assistans för dig med studier till tandläkare.

staff-image

Karin Sundin / Bemanningsassistent

Karin kombinerar sitt arbete på Assistans för dig med studier till tandläkare. Hon har jobbat inom LSS sedan 2010, främst som kontaktperson, men även som avlösare.

staff-image

Sara Ternedal / (föräldraledig Regionchef)

Sara är utbildad beteendevetare med inriktning mot pedagogik och har praktisk erfarenhet av att tidigare ha arbetat både på gruppbostad med autisminriktning samt inom socialpsykiatrin.