headerImg

Personlig assistans i Halland

Bor du i Halland och behöver personlig assistans? Har du redan personlig assistans idag men vill byta assistansbolag? Vi kan svara på dina frågor om personlig assistans i Halland och hjälpa dig med din ansökan.

Bäst personlig assistans i Halland

Halland – landskapet på andra sidan hallarna – är inte så stort men har mer än 300 000 invånare. Från vårt kontor i Göteborg åker vi gärna och träffar dig i Kungsbacka, Varberg, Falkenberg, Halmstad, Hylte, Laholm eller någon annan del av Halland för ett möte om personlig assistans. Du kan givetvis också träffa oss i våra handikappanpassade lokaler på Järntorget mitt i Göteborg.

Hör av dig till någon av dem om du har funderingar om personlig assistans i Halland, om du vill byta assistansbolag eller om du vill ha hjälp med att ansöka om personlig assistans. Deras kontaktuppgifter finns längre ner.

Vi kan anpassa din personliga assistans efter dina behov och önskemål. Dessutom erbjuder vi gratis juridisk hjälp i samband med din ansökning om personlig assistans.

Lediga jobb som personlig assistent i Halland

Vill du jobba som personlig assistent i Halland? Under ”jobba hos oss” kan du hitta alla våra lediga tjänster. Vi söker fortlöpande efter duktiga personliga assistenter i Halland. Skicka gärna din ansökan till oss så kontaktar vi dig.

Om du inte har arbetat som personlig assistent tidigare och vill veta mer om jobbet så kan du läsa vårt nyhetsbrev. Michelle är en av våra personliga assistenter som har blivit intervjuad om vad hon tycker om sitt jobb. Hennes bästa tips till någon som ska börja arbeta som personlig assistent är att våga vara personlig. ”Alla som har möjlighet borde testa på att arbeta som personlig assistent. Du får se en helt annan bild av assistenter och hur folk har det som är sjuka eller har funktionsnedsättningar. Det ger bättre förståelse för deras situation”, säger hon.
Läs mer här.

56.907256190782505,12.485567979687517

Assistans för dig Halland

Magasinsgatan 18A, 411 18 Göteborg

Personal

staff-image

Kristin Persdotter / Regionchef

Kristin är utbildad personalvetare med inriktning på arbetsrätt och psykologi. Kristin har en bred yrkesbakgrund och har arbetat med bland annat rekrytering, rehabilitering till arbete, myndighetsutövning och coaching.

staff-image

Emma Wernebjer Cervinus / Kontorsansvarig

Emma är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med administration på sjukhus och inom olika serviceyrken, bland annat som butikschef. Emma anställdes till vår verksamhet i Göteborg våren 2014.

staff-image

Mikaela Blom / Kund- och personalansvarig

Mikaela har en kandidatexamen i beteendevetenskap med inriktning mot psykologi och har tidigare arbetat som handläggare på både Försäkringskassan och på Förvaltningsrätten. Mikaela bor i Kungsbacka med sin man och tycker mycket om att resa på sin fritid.

staff-image

Marcus Jildenstål / Kund- och personalansvarig

Marcus är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med kund- och servicearbete inom andra branscher. Marcus har även varit tennistränare och är uppvuxen i Örebro.

staff-image

Elisabeth Hallberg / Kund- och personalansvarig

Elisabeth har en kandidatexamen i socialt arbete med inriktning på organisation och ledarskap och har tidigare arbetat som bland annat arbetsledare inom personlig assistans samt som vårdbiträde. Elisabeth har även arbetat som konditor.

staff-image

Angelica Lund / Kund- och personalansvarig

Angelica är utbildad beteendevetare med psykologiinriktning och har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken och inom olika LSS-verksamheter. Angelica har bl a varit med och startat upp ett serviceboende för unga kvinnor. Hälsa och hållbarhet är frågor som Angelica brinner för.

staff-image

Jeanette Wiberg / Kund- och personalansvarig

Jeanette är utbildad beteendevetare och har även en magisterexamen i psykologi. Tidigare har hon arbetat inom kundtjänst och som kassaledare på en stormarknad men även som behandlingsassistent på ett stödboende samt inom äldreomsorgen. Jeanettes intressen är bl a golf och konståkning.

staff-image

Pontus Pettersson / Kund- och personalansvarig

Pontus är utbildad undersköterska och har mångårig erfarenhet inom bl a psykiatrin, skyddade boenden samt kriminalvården. Innan Pontus började på Assistans för dig arbetade han som samordnare på en skola. Pontus har ett brinnande intresse för hälsa och idrott och har spelat både fotboll och ishockey.

staff-image

Johanna Perätalo / Kund- och personalansvarig

Johanna är utbildad socionom och har tidigare arbetat med logistik på Volvo samt som cafébiträde. Johanna började sin anställning som Rekryteringsassistent i Lund, men arbetar sedan november 2020 som kund- och personalansvarig på vårt kontor i Göteborg.

staff-image

Rebecca Heilert / Kund- och personalansvarig

Rebecca har utbildning inom Personal och Arbetsliv och är även utbildad undersköterska. Hon har arbetat många år inom hemtjänst och inom andra vårdverksamheter. Rebecca har arbetat som koordinator och konsultchef på ett bemanningsföretag, vilket innebär rekrytering, personalledning och service. Rebecca kommer från Karlskrona och tränar gärna på gym.

staff-image

Lisen Karlström / Kund- och personalansvarig

Lisen har en utbildning inom Human Resources med inriktning psykologi. Hon har arbetat som personlig assistent samt inom andra serviceyrken. Lisen har även studerat en utbytestermin i Hong Kong, spelat fotboll under större delen av hennes liv och tycker om att laga mat.

staff-image

Per Hörnqvist / Kund- och personalansvarig

Per är utbildad personalvetare och har arbetat i många år som personlig assistent. Han har därtill arbetat ett år inom andra yrken i Australien, samt studerat och undervisat i engelska språket under ett år i Hong Kong.