headerImg

Personlig assistans på Gotland

Bor du i Visby eller på Gotland och behöver personlig assistans? Eller har du redan ett assistansbeslut och vill byta assistansbolag? Vi träffar dig gärna och svarar på dina frågor om personlig assistans på Gotland.

Hitta rätt personlig assistans på Gotland

Assistans för dig har kunder på Gotland som får personlig assistans. Vårt huvudkontor ligger i centrala Stockholm nära Stockholms Stadion men vi förväntar oss givetvis inte att du ska ta båten eller flyget dit ­– vi kommer gärna och träffar dig på Gotland. Hör av dig till oss, vi har cirka 25 medarbetare som arbetar på huvudkontoret: kund- och personalansvariga, jurister och företagsledning. Vi kan svara på dina frågor om personlig assistans och hur vi kan anpassa din assistans efter hur du vill ha det. Våra jurister kan hjälpa dig med din ansökan och det kostar ingenting.

Vi är ett familjeföretag

Vi är Sveriges största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Assistans för dig startades 2010 när grundaren Peter Wahlbäcks svärmor drabbades av en hjärntumör och blev beroende av hjälp. Att själv har varit anhörig innebär att vi har stor förståelse för din situation.

Lediga jobb som personlig assistent på Gotland

Vi har kunder på ön som får personlig assistans och vi letar hela tiden efter fler duktiga och ambitiösa personliga assistenter på Gotland. Vill du veta mer om hur det är att arbeta som personlig assistent? I vårt nyhetsbrev kan du läsa mer om hur det är att arbeta som personlig assistent. Evelin har arbetat som personlig assistent i 6-7 år och har blivit intervjuad i nyhetsbrevet: ”Det bästa med jobbet är när man känner att man bidragit till att personen har en bra dag och att jag upplever att personen känns trygg. Att jag kan bidra till trygghet, glädje och delaktighet”, säger hon.
Läs mer här.

Vill du arbeta som personlig assistent på Gotland? Klicka på ”jobba hos oss” i menyn längst upp så hittar du alla våra lediga tjänster.

57.6409874,18.295103799999993

Assistans för dig Gotland

Löjtnantsgatan 21, 115 50 Stockholm

Personal

staff-image

Peter Wahlbäck / VD och grundare

Som VD arbetar Peter med övergripande frågor i företaget och är på ett eller annat sätt involverad i det mesta som rör Assistans för dig. I grunden är Peter utbildad jurist och civilekonom och startade Assistans för dig 2010 när hans svärmor efter en tids sjukdom fick behov av personlig assistans.

staff-image

Franz Myrman / Verksamhetschef

Franz kom till Assistans för dig 2011 och har sedan dess varit med och byggt upp verksamheten, genom utveckling av företagets kvalitetsledningssystem samt rekrytering av rätt personal. Franz fungerar som stödfunktion för såväl kunder, som för företagets olika personalgrupper.

staff-image

Siri Wahlbäck / Kvalitetsansvarig

Siri är utbildad jurist och civilekonom och har även en masterexamen i juridik. Siri arbetar främst med utvecklings- och ledningsfrågor inom Assistans för dig och det var hennes mors behov av personlig assistans som blev startskottet för Assistans för dig år 2010.

staff-image

Marika Lindblom / Chefsjurist

Vår chefsjurist heter Marika Lindblom. Hon arbetar som kunskaps- och personalstöd till våra jurister samt som juridiskt stöd till organisationen som helhet. Hon är dessutom särskilt inblandad i allt som rör social dokumentation och lex Sarah.

staff-image

Felicia Lundgren / Jurist

Felicia arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Felicia är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

staff-image

Martin Romanov / Jurist

Martin arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Martin är utbildad jurist och har tidigare arbetat som personlig assistent.

staff-image

Clara Boivie / Jurist

Clara arbetar som jurist på Assistans för dig och bistår våra kunder i ärenden rörande personlig assistans såsom ansökan till relevant myndighet och överklagan av beslut. Clara är utbildad jurist och gjorde sitt examensarbete om rätten till personlig assistans ur ett rättssäkerhetsperspektiv. Hon har tidigare arbetat som personlig assistent.

staff-image

Dinah Backlund / (föräldraledig Regionchef)

Dinah är utbildad socionom och har tidigare arbetat med myndighetsutövning samt som ansvarig för sociala insatser inom kommunal förvaltning. Dinah har varit med och startat upp Assistans för dig i Sundsvall och Umeå.

staff-image

Joel Friberg / Regionchef

Joel är utbildad beteendevetare och har tidigare arbetat på särskilda boenden inom Eskilstuna kommun, där han bland annat var med och startade upp ett nytt boende. Joel är regionchef för våra kontor i Stockholm, Sundsvall, Umeå och Västerås.

staff-image

Sara Ternedal / Regionchef

Sara är utbildad beteendevetare med inriktning mot pedagogik och har praktisk erfarenhet av att tidigare ha arbetat både på gruppbostad med autisminriktning samt inom socialpsykiatrin. Sara är regionchef för våra kontor i Karlstad och Göteborg.

staff-image

Johanna Vennberg Swärd / Regionchef

Johanna är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat inom restaurangbranschen. Hon har även under ett antal år arbetat som personlig assistent och elevassistent. Johanna är regionchef i Stockholm och Linköping.

staff-image

Alexandra Lindgren / Kund- och personalansvarig

Alexandra är utbildad beteendevetare med inriktning psykologi och har även läst en kurs i socialt arbete. Alexandra har erfarenhet som pedagogisk assistent för barn och ungdomar med autism på korttidsboende, boendestödjare till ungdomar med olika neuropsykiatriska funktionsvariationer samt som förskolepedagog för barn med autism.

staff-image

Pernilla Andersson / Kund- och personalansvarig

Pernilla är utbildad samhällsanalytiker med inriktning mot organisering med en examen som beteendevetare och hon är även utbildad inom projektledning. Pernilla har tidigare arbetat som biträdande verksamhetschef inom vård och stöd samt som tågvärd på SJ.

staff-image

Carl Olsson / Kund- och personalansvarig

Carl är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat inom flera andra servicerelaterade yrken såsom habiliteringsassistent, restaurangansvarig och som skidlärare. Carl är, förutom kund- och personalansvarig, även dataskyddsombud på Assistans för dig.

staff-image

Ludvig Wenkler Garberg / Kund- och personalansvarig

Ludvig är utbildad socionom och har tidigare arbetat på bland annat Försäkringskassan som handläggare inom assistansersättning, samt som personal på ett LSS-boende.

staff-image

Linda Beck / (föräldraledig)

Linda är utbildad personalvetare och har tidigare bland annat arbetat som personlig assistent och arbetsledare. Linda skrev sitt examensarbete om arbetsrelaterad stress bland personliga assistenter och undersökte vilka insatser som kan reducera sådan stress.

staff-image

Sofia Hansén / Kund- och personalansvarig

Sofia kommer från Lund och är utbildad beteendevetare. Sofia har tidigare arbetat inom vården, men också som ledsagare och personlig assistent. Utöver detta har hon både spelat i och tränat handbollslag.

staff-image

Anna Gustafsson / Kund- och personalansvarig

Anna är utbildad beteendevetare med inriktning mot sociologi och hon har även studerat arbetsmarknadskunskap och management. Anna har tidigare erfarenhet som verksamhetsledare och kundansvarig inom personlig assistans, boendestödjare inom LSS och många års arbete som personlig assistent.

staff-image

Rosa Gharib / Kund- och personalansvarig

Rosa är utbildad beteendevetare med inriktning mot sociologi. Hon har tidigare erfarenhet av arbete som vårdbiträde inom hemtjänsten och som behandlingsassistent på ett kvinnoboende för missbrukare. Rosa är även kontaktperson åt en ungdom i behov av speciellt stöd. Utöver svenska och engelska talar Rosa flytande kurdiska.

staff-image

Marcus Mustelin / Kund- och personalansvarig

Marcus är utbildad beteendevetare med inriktning pedagogik. Därtill har han arbetat i många år som väktare innan han kom till Assistans för dig.

staff-image

Deniz Fryksell / Kund- och personalansvarig

Deniz kommer från Sundsvall och har tidigare arbetat inom restaurangbranschen och andra servicearbeten, bland annat som optikerassistent och som säljare.

staff-image

Julia Eriksson / Kund- och personalansvarig

Julia är utbildad personlig tränare med inriktning psykologi. Hon har dessutom såväl en ortorexiutbildning som en reseledarutbildning. Hon har jobbat många år som personlig assistent, samt inom andra servicebetonade yrken.

staff-image

Elnaz Zeighami / Kund- och personalansvarig

Elnaz har läst ambulans- och sjukvårdsprogrammet och har arbetat både som personlig assistent och som undersköterska. Elnaz har efter det arbetat som gruppchef, bland annat på vård- och omsorgsboende och hon kommer senast från en tjänst som personlig handläggare på Försäkringskassan. Elnaz talar utöver svenska och engelska även kurdiska och persiska.

staff-image

Sofia Hellgren / Kund- och personalansvarig

Sofia är utbildad socionom och har tidigare bland annat arbetat som boendestödjare för barn, som nanny samt med service inom andra branscher. Sofia gillar att träna och då främst styrketräning.

Sofia börjar hos oss i mitten av maj.

staff-image

Hanna Ternedal / Löneadministratör

Hanna arbetar med lön och administration. Hon har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken, bland annat som eventkoordinator på en av Sveriges största hotellkedjor.

staff-image

Diba Ohlsson / Bemanningsassistent med samordnaransvar

Diba har lång erfarenhet av att jobba som personlig assistent, samt med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har erfarenhet från butik och serviceyrken. Dibas roll är nu som samordnare för Assistans för digs växel samt bemanningsjour.

staff-image

Jennie Argillander / Bemanningsassistent

Jennie har lång erfarenhet av att jobba med bemanning och arbetsledning inom personlig assistans. Hon har även arbetat som personlig assistent, samt inom andra serviceyrken.

staff-image

Johanna Petersen / Bemanningsassistent

Johanna kommer senast från detaljhandeln där hon varit butikschef under lång tid, med allt vad det innebär beträffande personalansvar, administration, bemanning mm.

staff-image

Josefine Åberg / Bemanningsassistent

Josefine har lång erfarenhet av bemanning och kommer senast från en tjänst som teamleader på Danderyds Sjukhus. Hon kombinerar sitt arbete på Assistans för dig med studier till tandläkare.

staff-image

Saya Kuwae / Bemanningsassistent

Saya har arbetat som bemanningsassistent hos Assistans för dig sedan 2013. Ett tag jobbade hon heltid, men nu arbetar hon vid behov parallellt med studier på universitetet.

staff-image

Karin Sundin / Bemanningsassistent

Karin kombinerar sitt arbete på Assistans för dig med studier till tandläkare. Hon har jobbat inom LSS sedan 2010, främst som kontaktperson, men även som avlösare.