Behöver du eller en anhörig personlig assistans i Göteborg? Vill du veta mer om vårt assistansbolag? Har du frågor om personlig assistans och hur det fungerar? Då är du varmt välkommen att höra av dig till oss!
Hitta rätt personlig assistans i Göteborg
I Göteborg har vi på Assistans för dig ett av våra större kontor, från vilket vi hjälper omkring 50 kunder. Du är varmt välkommen att besöka oss på vårt kontor på Magasinsgatan. Eller träffar vi dig där det passar dig.
Du kan också få hjälp av våra jurister, utan kostnad, med att ansöka om assistans. Och våra kund- och personalansvariga berättar gärna om hur din personliga assistans kan läggas upp efter dina egna önskemål och egna behov. Scrolla ner för att se deras kontaktuppgifter.
Vi är ett familjeföretag
Assistans för dig är Sveriges största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vi startade 2010 när grundaren Peter Wahlbäcks svärmor drabbades av en hjärntumör och blev beroende av hjälp. Att själv har varit anhörig betyder något. För oss betyder det att vi vill erbjuda våra kunder den bästa möjliga assistansen.
I våra fina, handikappanpassade lokaler som är tillgängliga för alla kan du träffa våra kund- och personalansvariga i Göteborg.
Lediga jobb som personlig assistent i Göteborg
Jobba som personlig assistent i Göteborg! Vi letar alltid efter duktiga personliga assistenter i Göteborg och under ”Jobba hos oss” i huvudmenyn kan du se alla lediga tjänster just nu. Skicka in en ansökan så kontaktar vi dig.
Läs vårt nyhetsbrev om du vill veta mer om hur det är att arbeta som personlig assistent. Under rubriken ”Månadens personliga assistent” kan du läsa om vad några av våra assistenter tycker är de största fördelarna och nackdelarna med jobbet och de ger sina bästa tips till någon som inte har arbetat som personlig assistent tidigare.
Assistans för dig Göteborg
Personal

Kristin Persdotter / Regionchef
Kristin är utbildad personalvetare med inriktning på arbetsrätt och psykologi. Kristin har en bred yrkesbakgrund och har arbetat med bland annat rekrytering, rehabilitering till arbete, myndighetsutövning och coaching.

Emma Wernebjer Cervinus / Kontorsansvarig
Emma är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med administration på sjukhus och inom olika serviceyrken, bland annat som butikschef. Emma anställdes till vår verksamhet i Göteborg våren 2014.

Mikaela Blom / Kund- och personalansvarig
Mikaela har en kandidatexamen i beteendevetenskap med inriktning mot psykologi och har tidigare arbetat som handläggare på både Försäkringskassan och på Förvaltningsrätten. Mikaela bor i Kungsbacka med sin man och tycker mycket om att resa på sin fritid.

Marcus Jildenstål / Kund- och personalansvarig
Marcus är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med kund- och servicearbete inom andra branscher. Marcus har även varit tennistränare och är uppvuxen i Örebro.

Elisabeth Hallberg / Kund- och personalansvarig
Elisabeth har en kandidatexamen i socialt arbete med inriktning på organisation och ledarskap och har tidigare arbetat som bland annat arbetsledare inom personlig assistans samt som vårdbiträde. Elisabeth har även arbetat som konditor.

Angelica Lund / Kund- och personalansvarig
Angelica är utbildad beteendevetare med psykologiinriktning och har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken och inom olika LSS-verksamheter. Angelica har bl a varit med och startat upp ett serviceboende för unga kvinnor. Hälsa och hållbarhet är frågor som Angelica brinner för.

Jeanette Wiberg / Kund- och personalansvarig
Jeanette är utbildad beteendevetare och har även en magisterexamen i psykologi. Tidigare har hon arbetat inom kundtjänst och som kassaledare på en stormarknad men även som behandlingsassistent på ett stödboende samt inom äldreomsorgen. Jeanettes intressen är bl a golf och konståkning.

Pontus Pettersson / Kund- och personalansvarig
Pontus är utbildad undersköterska och har mångårig erfarenhet inom bl a psykiatrin, skyddade boenden samt kriminalvården. Innan Pontus började på Assistans för dig arbetade han som samordnare på en skola. Pontus har ett brinnande intresse för hälsa och idrott och har spelat både fotboll och ishockey.

Johanna Perätalo / Kund- och personalansvarig
Johanna är utbildad socionom och har tidigare arbetat med logistik på Volvo samt som cafébiträde. Johanna började sin anställning som Rekryteringsassistent i Lund, men arbetar sedan november 2020 som kund- och personalansvarig på vårt kontor i Göteborg.

Rebecca Heilert / Kund- och personalansvarig
Rebecca har utbildning inom Personal och Arbetsliv och är även utbildad undersköterska. Hon har arbetat många år inom hemtjänst och inom andra vårdverksamheter. Rebecca har arbetat som koordinator och konsultchef på ett bemanningsföretag, vilket innebär rekrytering, personalledning och service. Rebecca kommer från Karlskrona och tränar gärna på gym.

Lisen Karlström / Kund- och personalansvarig
Lisen har en utbildning inom Human Resources med inriktning psykologi. Hon har arbetat som personlig assistent samt inom andra serviceyrken. Lisen har även studerat en utbytestermin i Hong Kong, spelat fotboll under större delen av hennes liv och tycker om att laga mat.

Per Hörnqvist / Kund- och personalansvarig
Per är utbildad personalvetare och har arbetat i många år som personlig assistent. Han har därtill arbetat ett år inom andra yrken i Australien, samt studerat och undervisat i engelska språket under ett år i Hong Kong.

Frida Palmgren / Kund- och personalansvarig
Frida är utbildad personalvetare och hon har bland annat arbetat inom jobbmatchning och rekrytering. Frida är idrottsintresserad, går gärna på gym eller umgås med nära och kära.