headerImg

Personlig assistans i Falkenberg

Behöver du personlig assistans i Falkenberg eller någon annanstans i Halland? Assistans för dig kan hjälpa dig att ansöka om personlig assistans eller byta assistansbolag om du redan har personlig assistans i dag.

Hitta rätt personlig assistans i Falkenberg

Ett av våra största kontor finns i Göteborg och arbetar med ett 50-tal kunder på Västkusten, i Halland och i Falkenberg. På en dryg timme kan någon av våra kund- och personalansvariga ta E6:an ner från Göteborg till Falkenberg för att träffa dig och diskutera personlig assistans.

Du kan förstås också ta dig till våra handikappanpassade lokaler som finns vid Järntorget och är tillgängliga för alla och träffa våra kund- och personalansvariga som sitter här. De kan svara på dina frågor om personlig assistans i Falkenberg och hur vi kan anpassa din personliga assistans efter dina behov och önskemål. Dessutom har vi flera jurister som kan hjälpa dig med din ansökan om personlig assistans. Kontaktuppgifter finns längre ner på den här sidan.

Lediga jobb som personlig assistent i Falkenberg

Vi är intresserade av att hitta fler engagerade personliga assistenter till våra kunder i Falkenberg och andra delar av Halland. Vill du arbeta som personlig assistent? I vårt nyhetsbrev kan du läsa mer om vad några av våra personliga assistenter tycker om sitt jobb. En av dem är Ulrika som arbetat i tio år och hon tycker att det bästa med jobbet är att få hjälpa en annan människa att få ett bättre liv: ”Och hitta på roliga saker, jag måste tänka utanför boxen för att roa honom och det är himla roligt. Det är en utmaning för mig”, säger hon.
Här kan du läsa mer.

Bor du i Falkenberg och vill arbeta som personlig assistent? Klicka på ”jobba hos oss” längst upp så hittar du alla våra lediga tjänster.

56.90107229332463,12.48950608413088

Assistans för dig Falkenberg

Magasinsgatan 18A, 411 18 Göteborg

Personal

staff-image

Kristin Persdotter / Regionchef

Kristin är utbildad personalvetare med inriktning på arbetsrätt och psykologi. Kristin har en bred yrkesbakgrund och har arbetat med bland annat rekrytering, rehabilitering till arbete, myndighetsutövning och coaching.

staff-image

Emma Wernebjer Cervinus / Kontorsansvarig

Emma är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med administration på sjukhus och inom olika serviceyrken, bland annat som butikschef. Emma anställdes till vår verksamhet i Göteborg våren 2014.

staff-image

Mikaela Blom / (föräldraledig)

Mikaela har en kandidatexamen i beteendevetenskap med inriktning mot psykologi och har tidigare arbetat som handläggare på både Försäkringskassan och på Förvaltningsrätten. Mikaela bor i Kungsbacka med sin man och tycker mycket om att resa på sin fritid.

staff-image

Marcus Jildenstål / Kund- och personalansvarig

Marcus är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med kund- och servicearbete inom andra branscher. Marcus har även varit tennistränare och är uppvuxen i Örebro.

staff-image

Elisabeth Hallberg / Kund- och personalansvarig

Elisabeth har en kandidatexamen i socialt arbete med inriktning på organisation och ledarskap och har tidigare arbetat som bland annat arbetsledare inom personlig assistans samt som vårdbiträde. Elisabeth har även arbetat som konditor.

staff-image

Angelica Lund / (föräldraledig)

Angelica är utbildad beteendevetare med psykologiinriktning och har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken och inom olika LSS-verksamheter. Angelica har bl a varit med och startat upp ett serviceboende för unga kvinnor. Hälsa och hållbarhet är frågor som Angelica brinner för.

staff-image

Jeanette Wiberg / Kund- och personalansvarig

Jeanette är utbildad beteendevetare och har även en magisterexamen i psykologi. Tidigare har hon arbetat inom kundtjänst och som kassaledare på en stormarknad men även som behandlingsassistent på ett stödboende samt inom äldreomsorgen. Jeanettes intressen är bl a golf och konståkning.

staff-image

Pontus Pettersson / Kund- och personalansvarig

Pontus är utbildad undersköterska och har mångårig erfarenhet inom bl a psykiatrin, skyddade boenden samt kriminalvården. Innan Pontus började på Assistans för dig arbetade han som samordnare på en skola. Pontus har ett brinnande intresse för hälsa och idrott och har spelat både fotboll och ishockey.

staff-image

Rebecca Heilert / Kund- och personalansvarig

Rebecca har utbildning inom Personal och Arbetsliv och är även utbildad undersköterska. Hon har arbetat många år inom hemtjänst och inom andra vårdverksamheter. Rebecca har arbetat som koordinator och konsultchef på ett bemanningsföretag, vilket innebär rekrytering, personalledning och service. Rebecca kommer från Karlskrona och tränar gärna på gym.

staff-image

Lisen Karlström / Kund- och personalansvarig

Lisen har en utbildning inom Human Resources med inriktning psykologi. Hon har arbetat som personlig assistent samt inom andra serviceyrken. Lisen har även studerat en utbytestermin i Hong Kong, spelat fotboll under större delen av hennes liv och tycker om att laga mat.