headerImg

Personlig assistans i Falkenberg

Behöver du personlig assistans i Falkenberg eller någon annanstans i Halland? Assistans för dig kan hjälpa dig att ansöka om personlig assistans eller byta assistansbolag om du redan har personlig assistans i dag.

Hitta rätt personlig assistans i Falkenberg

Ett av våra största kontor finns i Göteborg och arbetar med ett 50-tal kunder på Västkusten, i Halland och i Falkenberg. På en dryg timme kan någon av våra kund- och personalansvariga ta E6:an ner från Göteborg till Falkenberg för att träffa dig och diskutera personlig assistans.

Du kan förstås också ta dig till våra handikappanpassade lokaler som finns vid Järntorget och är tillgängliga för alla och träffa våra kund- och personalansvariga som sitter här. De kan svara på dina frågor om personlig assistans i Falkenberg och hur vi kan anpassa din personliga assistans efter dina behov och önskemål. Dessutom har vi flera jurister som kan hjälpa dig med din ansökan om personlig assistans. Kontaktuppgifter finns längre ner på den här sidan.

Lediga jobb som personlig assistent i Falkenberg

Vi är intresserade av att hitta fler engagerade personliga assistenter till våra kunder i Falkenberg och andra delar av Halland. Vill du arbeta som personlig assistent? I vårt nyhetsbrev kan du läsa mer om vad några av våra personliga assistenter tycker om sitt jobb. En av dem är Ulrika som arbetat i tio år och hon tycker att det bästa med jobbet är att få hjälpa en annan människa att få ett bättre liv: ”Och hitta på roliga saker, jag måste tänka utanför boxen för att roa honom och det är himla roligt. Det är en utmaning för mig”, säger hon.
Här kan du läsa mer.

Bor du i Falkenberg och vill arbeta som personlig assistent? Klicka på ”jobba hos oss” längst upp så hittar du alla våra lediga tjänster.

56.90107229332463,12.48950608413088

Assistans för dig Falkenberg

Första Långgatan 20, 413 28 Göteborg

Personal

staff-image

Karin Brange / Regionchef

Karin är utbildad socionom och har tidigare arbetat inom vården, på HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn, samt med personer med Aspergers syndrom. Karin var 2013 med och startade upp vårt kontor i Lund och är numera regionchef för våra kontor i Lund, Malmö, Halmstad, Göteborg och Växjö.

staff-image

Emma Wernebjer Cervinus / Kund- och personalansvarig

Emma är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat både med administration på sjukhus och inom olika serviceyrken, bland annat som butikschef. Emma är den av våra kollegor i Göteborg som arbetat längst i företaget.

staff-image

Marcus Jildenstål / Kund- och personalansvarig

Marcus är utbildad personalvetare och har tidigare arbetat med kund- och servicearbete inom andra branscher. Marcus har även varit tennistränare och är uppvuxen i Örebro.

staff-image

Elisabeth Hallberg / (föräldraledig)

Elisabeth har en kandidatexamen i socialt arbete med inriktning på organisation och ledarskap och har tidigare arbetat som bland annat arbetsledare inom personlig assistans samt som vårdbiträde. Elisabeth har även arbetat som konditor.

staff-image

Angelica Lund / Kund- och personalansvarig

Angelica är utbildad beteendevetare med psykologiinriktning och har tidigare arbetat inom en rad servicerelaterade yrken och inom olika LSS-verksamheter. Angelica har bl a varit med och startat upp ett serviceboende för unga kvinnor. Hälsa och hållbarhet är frågor som Angelica brinner för.

staff-image

Jeanette Wiberg / Kund- och personalansvarig

Jeanette är utbildad beteendevetare och har även en magisterexamen i psykologi. Tidigare har hon arbetat inom kundtjänst och som kassaledare på en stormarknad men även som behandlingsassistent på ett stödboende samt inom äldreomsorgen. Jeanettes intressen är bl a golf och konståkning.